Kellele müüakse aastavahetusel Eesti hotellid?

Kui palju on tänavu müüdud hotellide aastavahetuspidusid Venemaa turistidele? Kuidas mõjutab hotellide aastavahetuse müük majutusäri ja Eesti majandust? Neljapäeval, 24. novembril kell 11–13 vastas Best Salesi lugejate küsimustele Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu juhatuse liige ja Nordic Hotelsi juhatuse esimees Feliks Mägus.

Vastatud küsimused

Jaan
Kas Eestis võiks olla paiku, kus hotelliturule mõni uus tulija veel lahedalt mahuks? Kus aga on konkurents kõige suurem?

Lahedalt ei mahu ilmselt kuhugile. Konkurents on suur kõikides Eesti piirkondades.

Maaria
Kuidas hindate hetkel konkurentsi hotelliturul? Nimetage mõni hotell keda peate Nordic Hotel Forumi konkurendiks?

Konkurents on tihe. Nordic Hotel Forum konkureerib eelkõige teiste Tallinna 4 tärni hotellidega - Radissonid, Meriton, Tallink, Viru. Samas ka Swissotel.

Madli
Kui turistide arv kasvab ja majutushinnad on meil ikka üsna krõbedad, kuidas siis sektori palgatase nii madal on?

Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu liikmeshotellide palgad on Eesti keskmise palga tasemel. Eesti majutusasutuste keskmised netohinnad on võrdlemisi madalad Euroopa riikide hindadega võrreldes. Näiteks Tallinna 4 tärni hotellide keskmine netohind on ca 2 korda madalam, kui vastav näitaja Helsinkis.

Madli
Milline on teie hinnangul Eesti parim hotell, kuhu julgeksite oma väliskülalised häbenemata majutada? Foorum hotelli jätame valikust välja.

Eestis on hulk väga häid hotelle, mis sobivad väga erinevate vajadustega ja maksevõimega klientidele.

Butiikhotellidest meeldib mulle väga Telegraaf. Konverentsihotellina valiks Swissotel'i.

Madli
Tööjõu osas konkureerite ilmselt Soome ja Rootsi hotellidega. Kuidas te suudate Eesti palgataseme juures personali leida?

Pakkudes head töökeskonda, koostöövalmis ja sõbralikku töökollektiivi ning konkurentsivõimelist motivatsionipaketti.

Janek
Kui palju panustavad Eesti hotellid välismessidele, et meelitada siia suuri rahvusvahelisi konverentsikorraldajaid, kes tooksid siia suurel hulgal välismaalasi? Kui palju teevad Eesti hotellid koostööd Tallinna Lennujaama ja Tallinna Sadamaga, et kruiisilaevade Turn-overist kasu saada ning turiste Eestis pikemalt "hoida"?

Hotellisektor teeb väga tihedat koostööd kogu turismisektoriga, samuti infrastruktuuriettevõtete, kohalike omavalitsuste ja riigiga (EAS-i Turismiarenduskeskus). Muuhulgas on hotellid Eesti Konverentsibüroo (EKB)kaasasutajad. EKB eesmärgiks on turundada Eestit kui head konverentsisihtkohta.

Hotellid panustavad turundusse küllaltki suuri vahendeid, seda nii otse, kui ka koostöös.

Andi
Kas teie teada on Tallinna hotellid aastavahetuseks 100% välja müüdud ja kas Venemaa turistide osa aastavahetuse külastajate hulgas on eelmise aastaga võrreldes kasvanud?

Suur osa tubadest on tõesti juba ette broneeritud. Samas usun, et mõne toa võib siiski veel leida, kui kiiresti tegutseda.

Vene turistide huvi Eesti vastu on kasvanud. Proportsioon ilmselt muutunud ei ole. Ka eelmisel aastal olid vene turistid aastavahetusel peamised kliendid.

Andi
Kui palju raha jätavad teie hinnangul Eestisse siia aastavahetust tähistama tulnud turistid?

EAS-il on selle kohta kindlasti uuringud.

Aga usun, et ca 500 eur/päev/ turist võiks olla see summa kindlasti.

Indrek
Kuidas suhtute Teie ja kuidas suhtuvad Eesti suvituspiirkondade hotellid kodumajutusteenuste pakkujatesse ja kas näete võimalusi ka koostööks?

Kliendid vajavad erinevaid majutusvõimalusi. Kodumajutus on üks väga levinud võimalus. Mina hotelliliidu juhatuse esimehena ja kodanikuna eeldan, et kodumajutuse pakkujad maksavad makse samuti nagu kõik ülejänud majutusasutused. Siis on ju kõik korras - tegemist õiglase konkurentsiga.

küsimus
Kui suur on hotellinduses kaadrivolavus ja mis hoiab inimesi nii madala palga juures tööl?

Hotelliliidu hotellides makstakse Eesti keskmist palka. Kaadrivoolavus on ca 25%. Kaadrivoolavuse üheks põhjuseks on, et sektoris töötab väga palju õpilasi ja üliõpilasi, kes siirduvad peale diplomi omandamist erialasele tööle.

Eva
Kas Tallinna hotellid teevad kaubandusettevõtetega koostööd, et olla aastavahetusel saabuvatele külalistele veelgi atraktiivsemad?

Jah teevad.

Eva
Mis on märksõnad (reklaamikampaaniatel), kuidas Eestit/Tallinnat kuvatakse Vene turistidele? Kas meil on lihtne/keeruline nendele ootusele vastata?

Turismiarenduskeskuse kodulehel www.visitestonia.com on selle kohta täpsem info.

Ei ole lihtne ja miks peaksi olema. Vaeva peab nägema. Kõik teised riigid näevad ka vaeva.

Toomas
Kas praegune olukord, kus isegi novembris pole hotellitube igal päeval saada, jätkub, või hakatakse seda hindade tõusuga reguleerima?

Turumajanduses on üheks hinnakujunduse aluseks tõesti nõudluse pakkumise vahekord. Samas ei ole hotellidel plaanis hakata nõudlust piirama kõrgema hinnaga. Loodame, et nõudluse jätkuva kasvuga paraneb ka hotellide rentaablus ja see annab võimaluse ka uute hotelliprojektide algatamiseks.

Eva
Millis(t)esse regiooni(desse) tahavad Eesti/Tallinna hotellid ennast rohkem promoda, et saada hotellidesse täituvust ka "madalhooajal" veebruar-aprill?

Eesti hotellide külalised saabuvad peamiselt lähiriikidest. Seda ka madalhooajal. Nendesse riikidesse suunatakse põhiliselt ka turundustegevused. Samas peame vaatama ka maailmatrende ja seetõttu tuleb tegeleda Aasia turgudega - kui kasvõi väga väike osa Hiinast Euroopasse reisivaid turiste õnnestuks mõneks päevaks Eestisse tuua, siis see annaks tööd väga paljudele Eesti inimestele.

Eva
Küsin oma eelnevale küsimusele siis täienduseks, et milline on kaubandusettevõtete ja hotellide koostöö?

Kaubandusettevõtted pakuvad hotelliklientidele reklaammaterjale ja sooduskuponge, et hotellikülalised leiaksid kaubandusettevõtted üles.

Osale arutelus

  • Feliks Mägus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara