Kodumaise toidukauba eelistamine langeb

TNS Emori uuringueksperdi Aivar Voogi sõnul eelistas 2004. aastal 90% tarbijatest sisseoste tehes kodumaist kaupa, täna eelistab Eesti toiduaineid 83% ostjaskonnast.

Aivar Voogi sõnul on kõige olulisemad muutused tarbija hoiakute osas toimunud just hinnatundlikkuse osas. TNS EMORi uuringu andmetel võrdleb 73% ostjatest alati enne millegi ostmist hindu. “Ostuotsust mõjutavad varasemast enam allahindlused ja eripakkumised, mida peab täna toote ostmisel oluliseks koguni 65% tarbijatest, 2004. aastal oli see osakaal 20% väiksem,” sõnas Aivar Voog. Ta lisas, et 65% ostjatest valib soovitud kauba odavamate toodete hulgast.

Oluline muutus on Aivar Voogi sõnul toimunud tarbija ostukohtade eelistuste osas. “Kui 1996. aastal domineerisid ostukohtadest selgelt turud, mida eelistas külastada üks kolmandik tarbijaskonnast, siis täna tehakse ostud peamiselt suurtest ketikauplustest ning turu osakaal on langenud alla kolme protsendi,” ütles Voog. Ta lisas, et läbi aastate on tarbija eelistanud teha sisseoste suuremates kauplustes, kus on palju erinevaid tooterühmi.

TNS EMORi uuringueksperdi hinnangul on muutus tingitud eelkõige tänu turu ja kauplustekettide hindade ühtlustumisele. “Üheksakümnendate lõpus oli turgudel poodidest oluliselt odavam hinnakuvand ning sealseid liha- ja kalatooteid peeti kvaliteetsemaks, täna aga kauplustel hinnaeelist enam ei ole,” märkis Aivar Voog.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

EasySnap otsib Skandinaavia suuna MÜÜGIJUHTI

Easysnap Co-Packing Northern Europe OÜ

17. detsember 2017

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara