Hind on endiselt esmane ostuotsuse mõjutaja

Toiduainetootjate, -töötlejate ja kaupmeeste hinnangul on hind muutunud jaetarbijatele valikute tegemisel määravaks ning tõrjunud tahaplaanile kauba päritolumaa.

Eesti tootjate, töötlejate ning kaupmeeste esindajate seas läbiviidud küsitlus näitas, et kaheksa kümnest valdkonna tippjuhist näeb hinda kõige olulisema ostuotsust mõjutava kriteeriumina. Teisena vaadatakse kauba kvaliteeti, valiku langetamise juures on tähtsuselt kolmandal kohal bränd.

Rimi Eesti Food AS ostudirektori Vaido Padumäe sõnul on hinnatundlikkus majanduskriisi ja palgakärbete ning jätkuva ebakindluse loogiline järg. “Eesti tarbija on praegu oluliselt hinnatundlikum kui mõni aasta tagasi ja ma ei näe siin lähiajal ootamas suuri muudatusi,” ütles Padumäe.

Tema sõnul ootab eesti tarbija ka madala hinna eest endiselt kõrget kvaliteeti. “Hinnasurve paneb eelkõige keerulisse olukorda Eesti põllumajandustootjad ja töötlejad. Siinsed ettevõtjad ei suuda võistelda suuremate dotatsioonide toel ning suurtel turgudel saavutatavate mastaabiefektidega opereerivate Euroopa suurtootjatega,” selgitas Padumäe. Rimi ostudirektori hinnangul võib ette näha, et Eesti toidukaupade konkurentsivõime hakkab taas tõusma koos üldise elatustaseme tõusu ning tarbijate kindlustunde kasvuga.

Osale arutelus

  • Juuli Laanemets

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Teabevara