Marketingi Instituut kutsub globaalsete väikefirmade juhid tasuta kogemusi jagama

Täna kl 16 saab Tallinnas alguse kolme-osaline kohtumisõhtute sari, kus astuvad üles nii Eesti kui muu maailma born globalite ehk globaalseks sündinud firmade juhid, teatas Marketingi Instituut.

Globaalsete väikefirmade juhid jagavad omi kogemusi ja kontakte kõigi nendega, kes tunnevad samuti huvi oma äriideede rakendamise vastu eksporditurgudel.

Marketingi Instituudi juhi Anu-Mall Naaritsa sõnul on üritustesari suunatud ennekõike neile, kel juba tekkinud väike huvi enda rahvusvahelise äri püstipanemiseks, samuti ülikooli õppejõududele ja teistele koolitajatele. "Meie idee on väga lihtne: toome igal kohtumisõhtul kokku mitmeid globaalseid väikeärisid eestvedavad inimesed, kes räägivad oma loo ja kellega saab diskuteerida selle ärivaldkonna võimaluste ja riskide üle. Samal ajal panustame ka konktaktide vahetusse, sest saalis on kindlasti esindatud ka veel mitmeid teisigi born globaleid, samuti teisi rahvusvahelise ärikogemusega mehi ja naisi,“ selgitas Naarits. Tema sõnul on ürituste eesmärgiks viia muidu küllaltki isepäiselt ja isoleeritult tegutsevad globaalsed ettevõtjad kokku, lasta neil õppida üksteise kogemusest ja vahendada seda kogemust ka potentsiaalsetele uutele ärialustajatele.

29. novembril kell 16.00 toimuval seminaril astuvad üles Gustav Borgefalk Rootsist ja rootslane Sven Pontus Rasmussen Rakverest. Borgefalk on born global ettevõtte Student Competitions asutaja. Firma kutsub üliõpilasi osa võtma kõikvõimalikest rahvusvahelistest üliõpilaskonkurssidest ning ettevõtteid konkursside kaudu üliõpilaste hulgast rahvusvahelisi talente leidma. Rasmussen on aga endine Skype spetsialist, kes oma töö käigus mõistis, et Skype kõnede kvaliteedi parandamisel on erakordne tähtsus akustilistel seinapaneelidel. Ta leiutas uudse tehnoloogia, kuidas seinaplaate konkurentidega võrreldes kordades odavamalt ja samas ka ilusama väljanägemisega toota.  

Born to be Global või lühendatult born global on 1990-ndate keskel konsultatsioonifirma McKinsey poolt kasutusele võetud kontseptsioon, mis eristab tavalistest eksportivatest firmadest kohe sünnihetkest eksporditurgudel oleva nõudluse rahuldamiseks tekkinud firmad. Tihti on born globalite näol tegemist äämiselt  kitsasse segmenti suunatud kõrge lisaväärtusega toote või teenuse pakkujatega, mille jaoks koduturg on praktiliselt olematu.

Born Global kontseptsiooni teadvustamist ja levikut on Eestis seni takistanud nende ettevõtete vähene tuntus kodumaal. Nende fookus on suunatud Eestist välja, nad ei ole nähtavad siinses meedias ning teistel on seega raske neist inspiratsiooni ammutada. Selleks, et Born Global kontseptsiooni Eestis tutvustada, korraldataksegi kolm kohtumissüritus vastavalt novembris 2011 ning jaanuaris ja märtsis 2012.

Kolme kohtumisõhtuga üritustesarja korraldab Marketingi Instituut ja seda finantseerib Ettevõtluse Sihtasutus.

 

Osale arutelus

  • Annika Matson

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

EasySnap otsib Skandinaavia suuna MÜÜGIJUHTI

Easysnap Co-Packing Northern Europe OÜ

17. detsember 2017

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara