Lindströmi juht: inimene peab tunnetama kui head tööd ta teeb

Äripäeva seminaril "Kuidas leida ja hoida head müügiinimest?" müügitiimi motiveerimisest rääkinud Lindströmi tegevjuht Rain Vääna märkis, et tema jaoks on oluline, et kaastöötajad tunneksid, kui head tööd nad teevad ning saavad tänulikelt klientidelt tagasisidena kiita.

"Juht saab niisama ka piisavalt tähelepanu, aga müügiinimesed ei saa,“ rääkis Vääna. Ta lisas, et nende töö on küll mustade tööriiete ja vahetusvaipade pesemine aga nad alati müüvad seda töökohta glamuurselt ning rõhutavad, et nende juures töötamine on prestiiþne, siit saab hindamatu müügikogemuse ja oskuse müüa tooteid omal ainulaadsel moel. Vääna tõi näitena, et näidatakse pilte, kus Lindströmi vaiba peal on presidendiproua.

Rääkides sellest, millist inimest Lindström tööle võtab, siis Vääna sõnul on oluline inimese sära. "Kuhu läheb fookus, sinna läheb ka energia. Meil on ka säravaid inimesi vaja, aga tihti tekitab inimestes tööintervjuu stressi ning see sära kaob ära. Ma küsin alati oma töötajate käest, kuidas inimene tööintervjuule tuli, kuidas käitus ja kas oli enesekindel," märkis Vääna.

Samuti lisas Vääna, et inimene peab olema selle toote fänn, mida ta müüb ning peab olema usk, siis on ta ka särav. "Minu jaoks on oluline tasakaal. Otsime meeskonda kahesuguseid inimesi: ühed on hulljulged, kes on valmis väga palju töötama tulemuste nimel teades, et vähesed kogemused nõuavad kordades rohkem panustamist kui kogenud müügiinimestel ja teised on kogenud müüjad, kes saavad nõutud tulemused täis väiksema vaevaga panustades enam müügitegevuse kvaliteeti," kirjeldas Vääna.

Vääna hoiab oma töötajate motivatsiooni nii, et ta võtabki tööle juba õige inimese. "Õige on inimene, kellele meeldib meie juures töötada," sõnas Vääna. Ta rõhutas, et ei lepi keskpäraste inimeste ega tulemustega.
Eelnev töökogemus ei ole Vääna jaoks oluline, üldised teadmised, aga küll ning ta eelistab kõrgharidusega müügiinimesi. "Me võtame tööle inimesi, kellele me anname ise teadmisi. Me ei usu inimese eelnevasse kogemusse ning kulutame kuu aega inimese koolitamisele enne kui ta tööle asub," märkis Vääna.
"Värban inimesi, kes on valmis nutma oma tulemuste nimel, see näitab, et ta tahab rohkem," sõnas Vääna.
Vääna arvates motiveerib inimest see, et kui ta teab kõike oma tööst ja selleks tuletab Vääna meelde iga kord kui töötajaga kohtub, mis on ettevõtte eesmärgid sel aastal ja kuul, mis on missioon ja visioon. "Töötajaid motiveerib ka see, et juht on ka inimene ning neid motiveerib see, et neil on, kelle juurde pöörduda,“ rääkis Vääna ning tõi näitena, et sellega muutub töötajate suhtumine.
Vääna soovitas proovida oma töötajatega koos teha sama tööd, mis nemad. Ta rõhutas, et töötajate motivatsioon on väga paljus juhtide käes. "Inimestele on hea, kui üks kord aastas see sama töökoht neile maha müüa. Meelde tuletada, mis oli see oluline asi, mille pärast inimene tuli Lindströmisse ja miks ta peaks meile veel pikaks ajaks jääma," märkis Vääna.

Vääna motiveerib ennast ja laeb oma "patareisid" kolme asjaga: eduhetked koos töötajatega, perekond ehk tütrega koos olemine, hobi- käib laulmas ehk koht, kus ta saab olla tema ise.

Samuti mainis ta, et ta elus on inimene tänu kellele avastab endas järjest uusi varjatud energiavarusid ja oskusi, ning paljuski on Vääna edu taga just tema.


 

Osale arutelus

  • Alyona Stadnik

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

EasySnap otsib Skandinaavia suuna MÜÜGIJUHTI

Easysnap Co-Packing Northern Europe OÜ

17. detsember 2017

Teabevara