SEB: välismaale müüvaid firmasid viiendik enam 

SEB pank andis teada, et nende klientide seas on aastaga kasvanud eksportivate ettevõtete osakaal 21 protsendi võrra. Eksportivate ettevõtete arv kasvas enim Virumaal ja Järvamaal

Eelmisel aastal kasvas välisarveldavate SEB klientide arv üle 18 protsendi ning need kliendid moodustavad neljandiku SEB aktiivsetest äriklientidest. Kasvu toetas eelkõige eksportivate välislaekumisi saavate klientide arvu tõus, keda  aasta võrdluses on SEB kliendibaasis 21 protsenti enam.

"Märgata on teenustesektori ettevõtete osakaalu tõusu, kus eksportivate ettevõtete arv kasvas 25 protsenti ehk kõige rohkem. Teenustesektori kasv toetab laiapõhjalise ekspordi kasvu, mida iseloomustavad paljud väikesed ja paindlikud ettevõtted, kelle käibed on teiste sektoritega võrreldes väiksemad. Nii näiteks on 90 protsenti isiku- ja äriteenustega tegelevatest ettevõtetest käibega alla 500 000 euro aastas. Väikeste- ja keskmiste ettevõtete paranenud ekspordipotentsiaal muudab Eesti majanduse vähem haavatavamaks ja seepärast pöörab SEB aktiivsetele äriklientidele sellel aastal kõrgendatud tähelepanu,“ ütles SEB jaepanganduse juht Eerika Vaikmäe-Koit.  

Teenuseid ja tooteid eksportivate ettevõtete arv kasvas enim Tallinnas ja Põhja-Eestis, samas kui protsentuaalselt näitas aasta võrdluses suurimat klientide arvu kasvu SEB Ida regioon (Lääne- ja Ida-Virumaa, Järvamaa), kus 2011. aasta detsembri lõpu seisuga oli 33,5 protsenti enam välislaekumisi saavaid SEB kliente. Kasvu Ida regioonis mõjutasid metalli- ja metallitoodete tootmisega, puidutöötlemisega tegelevate aktiivsete ettevõtete arv ning isikuteenindusega ja muu äriteenindusega tegelevate ettevõtete arv.  

Põllu- ja metsamajandusega tegelevad ettevõtted näitavad ekspordi suunal samuti häid tulemusi – SEB kliendibaasis on aastaga ligi 50 uut põllu- ja metsamajandusega seotud ettevõtet, kes laekumiste järgi ise oma tooteid ekspordivad. Märkida tasuks ka internetikaubanduse mõningast elavnemist. Kuigi ettevõtete absoluutarv selles valdkonnas on väike, oli neid 2011. aasta lõpus SEB kliendibaasis ligikaudu 2,5 korda enam.

Uutest ettevõtetest suudab juba viis protsenti esimesel tegutsemisaastal müüa tooteid või teenuseid välisturgudel. 

Osale arutelus

  • Annika Matson

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara