Mart Reimann: Parim ärikingitus on praktiline, ilus ja vastupidav

Äri- ja reklaamkingituste müüja Ausestar OÜ juht Mart Reimann ei soovita langetada otsust kõige-kõige odavama kasuks. Ausestarist ei saa reklaamkingituseks tellida saunalinu, mis ebemeid ajavad ega mobiilipaelu, mille trükivärv maha praguneb, sest see on antireklaam.

Kuidas annate kliendile nõu, millist ärikingitust valida?

www.ausestar.ee
Oluline on koostöö kliendiga ja teineteise mõistmine. Mida selgemalt klient oma mõtteid avaldab, seda paremini oskame meie talle meelepärast lahendust pakkuda. Ausestari kollektiivi jaoks on kingituste väljamõtlemine, uute lahenduste leidmine ja kliendi kurssiviimine selle tohutu valikute virrvarriga igapäevane töö. Sageli alustame ühest punktist, kuid pärast pikka arutelu jõuame hoopis uute valikuteni. Dialoogis muutuvad asjad järjest paremaks. On oluline, et lõpuks oleks kolm rahulolevat osapoolt – klient, tema kingituse saaja ning meie.

Millest peaks reklaamkinke tellida sooviv klient alustama?

Väga sageli pole inimestel täit arusaama, mida nad täpselt meilt tellida tahavad. See on normaalne, sest kliendi vajaduste väljaselgitamine ongi meie töö. Kas kinki on vaja jõuludeks või sünnipäevaks? Kas on tarvis tänukinki või on ees hoopis kliendipäev või messile minek? Siit saame suuna, millele lisandub etteantud maht ja hind. Muidugi mängib suurt rolli ka ettevõtte tegevusala – enamik kliente soovib, et kingitus oleks seotud nende tegevusega. Kui endal jääb mõtetest puudu, aitame meie oma suure näidisteruumi ja kataloogidega. Iga aasta alguses käime läbi kõik tähtsamad kingitustemessid, kust toome kaasa uut ja põnevat. Alati tasub kohale tulla ning oma silmaga veenduda, kas tellitu on ikka parim variant või leitakse midagi veel meelepärasemat.

Mida soovitate messidel jagada?

Kindlasti midagi sellist, mida on lihtne kaasa võtta. Näiteks selliseid soodsa hinnaga asju nagu pastapliiatseid, kilekeepe, märke ja helkureid. Valikut ei sobi langetada kõige-kõige odavama kasuks. Meie põhimõte on, et pigem olgu kink veidi kallim, kuid tasugu end ausalt ära. Näiteks ei saa meilt reklaamkingituseks saunalinu, mis ebemeid ajavad ega mobiilipaelu, mille trükivärv maha praguneb, sest on antireklaam. Sageli ei kujuta kliendid ettegi, et veidi erilisema välimusega mälupulgad või pastapliiatsid ei pruugi sugugi „tavalistest“ kallimad olla.

Kas on ka kinke, mida mingil juhul kinkida ei sobi?

Tegelikult ei ole. Kõik oleneb sellest, kui hästi kingisaajat tuntakse ning tema hobide ja iseloomuga kursis ollakse. Isiklikult arvan, et võõrale ei maksa kinkida lõhnaõli ega ehteid. Muidugi tekivad teatavad piirid ka rahvusest olenevalt, näiteks ida pool austatakse võimalikult kullaseid kinke ja näiteks Nino Cerruti 1881 brändi. Mõned ettevõtte juhid ei talu odavama väljanägemisega plastikust tooteid. Inimesed on erinevad. Reeglina tehakse kõrgematel kohtadel töötavatele inimestele ikka kallemaid kinke, mis võivad olla ka väga isiklikud – golfisõbrale kontorigolf või jahimehele spetsiaalne jahitermos.

Millised on levinumad kingitused ja mis on viimase viie aasta muutunud?

Viis aastat tagasi astuti meie uksest sisse ja teatati, et üks firma tellis nii lahedad kingitused, meie tahame sedasama! Kõigil oli raha ning igaüks tahtis näida sama edukas kui naaber. Täna on asjad teistmoodi – kingitused on praktilisemad, originaalsemad, tahetakse eristuda. Kingituste menukus muutub vastavalt aastaajale: kevadeti ja suviti tellitakse palju t-särke ja nokkmütse, sügiseti ja talviti keepe, jopesid, fliise, salle, termoseid ja termoskruuse. Läbi aegade on levinumaid artiklid kruusid, pastapliiatsid ja helkurid, millele on lisandunud mälupulgad ning paljude funktsioonidega taskunoad. Eks need kingiideed liigu ka vajaduse järgi – näiteks 2010. aasta talvel oli tõeline hitt logo ja firma sloganiga helkurvest, kuna see tehti autojuhtidele kohustuslikuks.

Kui suurt huvi tuntakse öko- ja taaskasutuskinkide vastu?

Neid ikka küsitakse ja soovitakse ning on ettevõtteid, kes tellivad ainult looduslikke ja taaskasutuskingitusi, aga paraku on nende hind kallim. Naturaalmaterjalidest pakume palju puidust ja bambusest esemeid, alates pliiatsitest ja mälupulgaümbristest kuni taaskasutusmärkmikuteni. Öökoteemas on leidnud oma nišši soodsa hinnaga riidest poekotid, mis on suurepärased reklaamikandjad – praktilised, suured, värvilised ja pidevalt linnapildis nähtavad. Uueks suunaks on ka energiat säästvad kingitused nagu dünamo- või päikesepatareidega kalkulaatorid või LED-taskulambid.

Millised on kõige erilisemad kingitused?

Kallimatest on soodsaim eksklusiivkink pastapliiats – nende valik on meil meeletu. Lisaks erinevad kellad ja soliidsed nahkmapid. Kunagi kingiti meelsasti ilusaid kujukesi ning muid „kapikaunistusi“, kuid see trend on ka tänaseks möödunud. Inimesed on muutunud praktilisemaks.

Mida te kinkida ei soovita?

Odavaid mõõdulinte ja pliiatseid, mis lähevad kohe katki ning millega ei ole kingisaajal midagi peale hakata. See ei jäta kinkijast head muljet. Kui ettevõte juba raha kulutab ning silma paista tahab, peab investeering olema õigesse kohta suunatud. Sama lugu on logode ja trükipiltide resolutsiooni ning kirjavigadega graveerimisega. Loomulikult teostame järelevalvet ning oleme nii mõnegi „näpuka“ saanud enne kahju tegemist kõrvaldada.

Millal on õige aeg kingitusi tellida?

Loomulikult tuleb planeerimisega olla varajane. Teadjamad ja ettenägelikud firmajuhtid tellivad jõulukinke juba septembri lõpus või oktoobri alguses, sest valiku tegemine, kauba kohalejõudmine, graveerimine ja pakkimine võtab nädalaid. Valik väheneb enne suuri tähtpäevi pidevalt, sest kogu Euroopa tellib ju kingitused ühtedest ja samadest ladudest.

Las kingitused räägivad teie eest! Selle artikli ilmumist rahastas Ausestar OÜ.

Osale arutelus

  • Gerli Ramler

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Teabevara