Viasati vastulause Sauli  "kerjuste" kohta 

Kliendisuhete juhtimise nõustaja Indrek Saul kirjutas Best Salesi blogis siin, et kerjusel ja müügiagendil supermarketis ei ole suurt vahet. Saul sattus supermarketis kokku Viasati "tüütute poiste ja plikadega". Arvamus kogus 21. veebruari õhtuks 27 kommentaari.

Viasati telefonimüügi juht Erik Heinsaar kirjutas Sauli arvamusele vastulause, mille Best Sales alljärgnevalt avaldab.

Järgneb Heinsaare vastulause:

Üks minu jaoks kummaline tõik Indrek Sauli eespool kirjas olevast mõtteavaldusest on see, et tema justkui mõõdab kliendirahulolu liitumise hetkel ehk võtab kliendirahulolu hindamisel arvesse ainult hetke, mil klient liitus. Aga kas see mitte ei mõõda rahulolu müügi suhtes mitte rahulolu toote või teenusega? Klient pole ju veel saanud toodet või teenust tarbida, et saaks tekkida mingi rahulolu või -olematus. 

Ise näen seda asja nii, et kliendi rahulolu või mitterahulolu selgub mõne aja möödudes, kui juba toodet või teenust on tarbitud X ajaühikut, vastasel juhul ei peegelda see tootest või teenusest tulenevat rahulolu, vaid rahulolu, mis tuleneb müügitehnikast. See on aga keskendunud väga lühikesele ajaperioodile (müügiprotsess), mis on selgelt mõjutatud X, Y ja Z teguritest, mille seos antud toote või teenusega võib olla väga kauge (näiteks hinnangut mõjutav peretüli vms).

Meie (loe: Viasati) soovitusindeks (NPS, inglise keeles Net Promoter Score), mis peegeldab otsest kliendi rahulolu ning Indrek Sauli kirjeldatud soovitajaid ja halvustajaid, on järjepidevalt kasvanud. Samal ajal on otsemüügi kanalite (telefonimüük + silmast silma müük kaubanduskeskustes) osakaal samuti olnud pigem sama või isegi kasvava osatähtsusega kogumüügist.

Olen veendunud, et isegi kui müügihetk on mingis osas ebameeldiv, näiteks on uus müügiinimene, kes mingis osas mõjub negatiivselt, võib sellest hea toote/teenuse korral välja kasvada väga pikk ja rahulolu pakkuv koostöö. Kuskil eespool Indrek Saul kirjutab: "LHV ja Viasati klientide hulgas on kindlasti palju neid, kes parema meelega ei oleks kliendiks hakanud." Muuseas, selliseid inimesi tuleb ka siis ette, kui müük toimub kliendi initsiatiivil. Olen seda omal nahal kogenud.

Tänastes tingimustes olen veendunud, et aktiivsete müügikanalite kasutamine meie ettevõtte kontekstis on mõistlik. Jätkame nende kasutamist ja arendamist.

Viasati telefonimüügi juht Erik Heinsaar esineb ka 28. veebruaril Best Salesi korraldatud seminaril "Kuidas korraldada tõhusalt telefonimüüki?". Rohkem infot seminari kohta SIIN  

Osale arutelus

  • Annika Matson

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

EasySnap otsib Skandinaavia suuna MÜÜGIJUHTI

Easysnap Co-Packing Northern Europe OÜ

17. detsember 2017

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara