Inno: mul on Eesti parim telefonimüügi meeskond

Starmani teenindus- ja müügidirektor Jaano Inno ütles Best Salesi seminaril "Kuidas korraldada tõhusalt telefonimüüki?", et Starmanis on Eesti parim telefonimüügi meeskond, aga see pole alati nii olnud.

"Jah, see väide on hinnanguline, aga ma ei töötaks Starmanis müügidirektorina, kui ma ise selles väites kindel ei oleks, kommenteeris Inno oma julget väljaütlemist, et Starmanis on Eesti parim telefonimüügi meeskond.

Inno, kes võttis telefonimüügi meeskonna juhtimise Starmanis üle 2,5 aasta eest,  ütles, et 2,5 aastat tagasi veel Starmanis Eesti parim telefonimüügi meeskond ei olnud. Ja, et tal on ka tulnud raskeid otsuseid vastu võtta, näiteks sulges ta ettevõtte telefonimüügi osakonna Tartus, kus töötas osalise ajaga 60 inimest, peamiselt üliõpilased, ja restruktureeris oluliselt Tallinna osakonda. 

Inno soovitab kõigil juhtidel mõelda, kuidas nad vastavad järgmisele neljale küsimusele:

1. Kas töötajat saab motiveerida? – JAH / EI
2. Kas telefonimüüja motiveerimine erineb teiste töötajate motiveerimisest? – JAH / EI
3. Kas motivatsioon on valdavalt isiklik (kasu) ja ei sõltu väga tööst ning meeskonnast? – JAH / EI
4. Kas rahulolu = motivatsioon? – JAH / EI

Telefonimüüjate motiveerimise juures on esmatähtis see, et ettevõte teaks kindlalt, mis on telefonimüügi eesmärk. Kuna motivatsioon on tõukejõud, mis paneb inimest käituma mingis konkreetses suunas, siis on ju esmatähtis, et töötaja ei oleks mitte lihtsalt motiveeritud, vaid ikka motiveeritud firmale vajalikus suunas.

Kui küsida, mis on eduka müügi juures tähtsam, kas juhid või müüjad, siis siin on kindlaks vastuseks, et esmatähtis on juhtide roll. Mitte põhjusel, et müüjad ise vähe olulised oleksid, kuid kõike ei saa ka väga hea müüja ise teha ning organisatsioon (st juhid) peab tegelema alljärgnevate valdkondadega, et telefonimüüja motivatsiooni avada ja toetada:

* Läbimõeldud töökorraldus ja –vahendid;
* Hästi kavandatud ja juhitud projektid;
* Hooliv ja asjatundlik telefonimüüja;
* Töö inimestega – juhtimine, kontroll, areng;
* Motiveeritud meeskond tervikuna (mitte ainult üksikliikmed).

Inno tõi ettekandes ära ka märksonad, mida nemad jälgivad Starmani telefonimüüjate motiveerimisel:
•  Hooliv ja lugupidav suhtumine;
•  Suur ühine eesmärk ja väärtused;
•  Töökeskkond ja -vahendid;
•  Piisav vabadus ise enda asja ajada;
•  Meeskond, kellega koos nii saavutada kui ka nautida;
•  Toetus – juhid, kes on igal juhul olemas ja panustavad;
•  Väheke nii pinget (hindamine) kui ka põnevust (võistlus);
•  Turvalisus.

Starmani telefonimüüjate tasustamise kohta vastas Inno, et töötasu peab olema:
• tööandjale jaoks kasulikku käitumist toetav;
• töötajale kindlust tagav;
• töötajale võimalusi pakkuv;
• väärikas ja õiglane.

Starmani telefonimüüjate tasustamine:
• võrreldav Eesti keskmisega;
• 40% põhipalk;
• 40% kohene müügipreemia;
• 20% püsivuse tasu pärast soodustuse lõppemist;
• kvaliteedikoefitsient.

Ja Inno enda arvamus eelpool esitatud 4 küsimusele. "Halb uudis – mina ei usu, et motivatsiooni saab luua; veel halvem uudis – ma usun, et motivatsiooni saab vähendada, halvemal juhul koguni tappa; hea uudis – ma usun, et motivatsiooni saab avada ja toetada".

 

Osale arutelus

  • Annika Matson

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara