Arutelu: Müügikoolitused on mõttetud. On või?

Arutelu algatasid Best Sales kommentaariumi spetsialistid. Ega väga vahet ei ole, millest lugu parasjagu räägib, ikka jõutakse otsapidi müügikoolituste ja koolitajate siunamiseni.

Osade väidetega võib nõusse jääda. Näiteks sellega, et kõigepealt võiks tegeleda tootearenduse ja tootekoolitustega. Aga kas ainult toote tundmisest heaks müügitööks ikka piisab?

Võtsime ette ja küsisime Eesti müügijuhtidelt, mida nad müügikoolitustest arvavad, kas müügikoolitusi on üldse vaja ning kui, siis milliseid.

Matti Pruul, kahekordne Müügiguru tiitli omanik ja tänane GO Traveli tegevjuht arvab, et müügiinimeste koolitamine on nagu pusle kokkupanemine. „Ei ole võimalik koolitada lihtsalt müüki ja ei ole olemas universaalset müügikoolitust. Reaalselt laome me tasapisi kokku täiusliku terviku. Näiteks mõnel juhul tähendab „müügikoolitus”  hoopis ajajuhtimise koolitust või enesekehtestamise koolitust. Täpselt seda, mis müügiinimesel veel vaja.”

Merle Kollom, Compensa Life müügijuht on kindel, et müügi ABC tuleb uuele töötajale ikka selgeks õpetada. „Sellisel tasemel müügikoolitusi teeme me oma firmas ise. See on juhi ülesanne. Ainus põhjus, miks müügikoolitust sisse osta, võiks olla juhi ajaressursi piiratus. Kui müügijuht aga ei oska ise müügikoolitusi teha, siis on küll midagi mäda. Avatud gruppides müügikoolitustesse mina isiklikult eriti ei usu. No ei saa ühte patta kokku panna müügiinimesi erinevatest valdkondadest ja loota, et kõik saavad midagi. Eestis ei ole eriti valdkonnapõhiseid müügikoolitusi. Neid oleks vaja.”

Aivar Lumi, Rapo AS müügidirektor peab oluliseks, et müügikoolitustel osaleks terve meeskond, mitte ainult otseselt müügitööga tegelevad inimesed. „Müügikultuuri kannavad edasi ikkagi kõik firma töötajad. Meil osales Ekke Lainsalu koolitusel terve meeskond. Mina avan, et õppida on alati vaja, eelkõige muidugi endast targematelt ja soovitavalt praktikutelt. Mulle väga meeldivad näiteks BestSalesi hommikuklubid. Inimesed teavad, millest räägivad ja neid on huvitav kuulata.”

Jutuajamistest jäid kõlama veel järgmised mõtted:
• Pole just kõige mõistlikum proovida müügikoolitusega lahendada ettevõttesiseseid probleeme või kompenseerida kehva toodet. See ei toimi.
• Müügikoolitaja peab olema praktik;
• Müügiinimestes võiks arendada neid oskusi ja omadusi, mis toetavad müüki. Sellest on rohkem kasu, kui taas ja taas müügiprotsessi läbi koolitada;
• Müügiinimesed vajavad vahel ka isiksuse arenguga seotud tuge, mitte ainult müügikoolitusi;
• Müügiinimestelt võiks ka vahel küsida, enne kui koolitus sisse ostetakse. Vägisi ei õpeta kedagi.

Milliseid „müügikoolitusi” vajavad meie müügiinimesed? Jätke oma arvamus kommentaaridesse.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Teabevara