Vajad kvaliteetseid kliendikontakte? Palun!

DreamGrow Digital juht Priit Kallas pakkus Äripäeva seminaril "Kuidas koostada head uudiskirja?" viis ideed, mis aitavad luua kvaliteetset kliendibaasi.

Kontakte saab koguda uudiskirjaga. Liitumise võimalus peab olema kodulehe igal alamsaidil. Tuleb pakkuda mingit konkreetset väärtust, mitte pelgalt uudiskirjaga liitumise võimalust. "Näiteks kasvas meie enda lehel kontaktivormi täitmine 8x hetkest, mis asendasime "liitu uudiskirjaga" teksti konkreetse põhjendusega, millist väärtust see uudiskiri kliendile pakub," rääkis Kallas isiklikust kogemusest.

Anna midagi tasuta ära, et luua kvaliteetne andmebaas! Kallas tõi näiteks Eesti turu ühe edukama müügileadide kampaania numbrid: 7000 suunatud pakkumist tõid tagasi 44% uudiskirjaga liitumist ehk üle 3000 kontakti, kes on andnud loa edaspidi müügipakkumisi saada. See saavutati pelgalt sõnumiga "12 tegijat tööriista täiesti tasuta". Jutt käib Ekke Lainsalu müügikontaktide kogumise kampaaniast.

Kliendibaasi on võimalik pakkumise tegemiseks ühekordselt osta. Näiteks hot.ee list on sealjuures ka segmenteeritav. Siiski soovitab Kallas selliseid rendiliste kasutada pelgalt oma kliendibaasi loomiseks. "Ei ole suurt mõtet saata sellisele baasile teadet, et tule meie juurde talverehve vahetama. Pigem kasuta väärtuspakkumist.," toob Kallas näite. Sobib lubadus, et kliendibaasi liitujatele on rehvivahetus alati eelisjärjekorras ja hoiustamine esimene aasta tasuta. Samas ei ole mõtet kliente püüda suvalise nipiga. Vaja on leida need, kes võiksid tõesti tulevikus osta ja kuuluvad selgelt sihtrühma. Kliendibaasi loomisel on kvantiteedist tähtsam kvaliteet.

Uudiskirjaga liitumiseks tuleb esitada mingid andmed. Ära päri oma klientidelt liiga palju! Sellega vähendad oluliselt kontaktide arvu. Kallase väitel küsisid nad kunagi lisaks meiliaadressile ka kliendi nime. Tänaseks on nad sellest loobunud ja jäänud ainult meiliaadressi juurde. Kallas näitas mõningaid väga halbu variante, kus kliendilt küsiti lisaks nimele veel telefoninumbrit, sünniaega jms. "Ma olen täiesti kindel, et sellise ankeedi peale on liitujaid minimaalselt. See firma kaotab iga päev potentsiaalseid kliendikontakte pelgalt seetõttu, et pärib liiga palju, " selgitas Kallas.

Kliendilehtede ja müügipakkumiste välja saatmiseks soovitab Kallas kasutada kohalikku abivahendit. "Meie kasutame sendsmaily eelkõige seetõttu, et me teame kus nad elavad. Kui tekib mingi jama, saab kiiresti abi." Teised võimalikud vahendid on getResponse ja mailChimp." Viimase võlu seisneb selles, et kuni 2000 kliendikontakti haldamine ja 3 korda kuus info edastamine on tasuta. Väiksematele ettevõtetele väga hea lahendus," toob Kallas välja plussid.

Häid nippe leiab veel www.dreamgrow.ee. Tasuta saab oma kodulehe müügivõimekust analüüsida http://marketing.grader.com/ ja kuni 2000 kliendibaasi saab tasuta hallata ja uudiskirju saata http://mailchimp.com/

Müügikontaktide loomise ideedest on täpsemalt juttu Best Salesi seminaril 15.mail "Seaduskuulekas müük".

 Registreeru seminarile

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara