Kas seksikam müüb paremini? Vastavad Saul ja Kolga.

Indrek Saul: “Atraktiivsed müüjad müüvad paremini. Diskreetne seksikus on ilus.” Voldemar Kolga: “Mootorsaag või isegi mingi seadus võib tunduda seksikas.”

Võtame seksi ja müügitöö seosed arutamisele psühholoog Voldemar Kolga ja radikaalse kliendiõiguste evangelisti Indrek Sauliga. Eelmisel nädalal arutles   teemaveebis best-marketing.ee samal teemal  Peep Laja. Loe lisaks Peep Laja arvamust Best Marketingis

Indrek Saul imestab siiralt, miks on Peep Laja intervjuu juures selline foto: “Kas see peaks olemas seksikas? Minu meelest pornograafiline, mitte seksuaalne.” Voldemar Kolga fotot ei kommenteeri ja alustab tagasihoidlikult: “Müügis, eriti kui on tegemist kalli kaubaga, on vast tugevamaid tegureid, kui teenindaja seksikus.” Kolga on pigem arvamusel, et tõsiste ostude korral ei ole teenindaja seksikuse mõju suur. Indrek Saul tõdeb, et inimestel on väga erinev arusaam sellest, mis on seks ja seksikus. ”Ega keegi ometi ei mõtle tõsiselt, et turunduses ja müügis kasutatavad võtted tekitavad tarbijas seksuaalse erutuse? Peab olema üsna häiritud psüühikaga, et see nii oleks,” naerab Indrek ja jätkab: “Diskreetne seksikus on ilus. Päris palju on uuringuid, mis tõestavad, et ilusamad inimesed saavad rohkem palka ja on edukamad. Samas, lihtsalt oma ihu paljastamine ei tee veel kedagi seksikamaks ega ka edukamaks, võib juhtuda vastupidi,”

Nii nagu müügiinimene, võib ka kaup või teenus kanda endas seksuaalsust. Psühholoog Voldemar Kolga selgitab, miks mootorsaag või isegi mingi seadus võib olla seksikas. “Umberto Eco, - maailmakuulus semiootik, Eestiski käinud, - väidab, et meie keelekasutus on metafoorne. Ehk kui räägitakse seksist, siis sellel ei pruugi olla midagi ühist seksiga.“

Küsin, kas Apple edu võib kuidagi olla seotud selle metafoorse seksikusega. Indrek Saul:” Muidugi! Üldine mõiste, mis määrab seksikuse, on „ressurss“. Alates füüsilisest ressursist, mis seostub jõu või sensuaalsusega. Inimühiskonnas on ressursiks ka raha, võim, tarkus. Kaubamärgid, mis lubavad meile rohkem raha, võimu, tarkust. veetlevust, ligitõmbavust ja välist ilu on kindlasti seksikad. Mul on Apple = mul on ressurssi = ma olen seksikas.” Kolga nõustub, et kaubamärk võib endas kanda seksuaalset energiat: “Paljudes kaubamärkides sisaldub metafoorne seksikus. Näiteks Apple bränd oma lihtsuses võimaldab inimesel vaimset lendu, erinevaid tõlgendusi. Seksuaalakt ei pruugi olla üldse seksikas, näiteks pornos võib seksikus täiesti puududa,” selgitab Kolga. “See on kummaline, aga täiesti reaalne. Pidagem meeles, et seksikus on metafoorne, mitte reaalne nähtus. Seksikus on keeleline ja pildiline konstrukt.”

Psühholoogina arvab Kolga siiski, et metafoorne seksikus võib mängida teatud rolli kauba reklaamis või selle ostmisel, kuid pidada oma autot või mobiiltelefoni seksikaks ei ole päris adekvaatne maailma peegeldus.

 "Ostuotsustes on seksikusega seotud mõned olulised tõehetked," tõdeb Indrek Saul. “Jah, paljas keha tõmbab pea alati reklaamides pilgu endale. Nii ilus kui ka kole, sealjuures,” toob ta näite seksikuse mõjust. “Tarbija mäletab, et oli paljas naine, aga ei mäleta, mida reklaamiti,” kirjeldab Saul.  “Seksikas müügiinimene võib aidata ehk juhul, kui konkureerivad tooted või teenused on väga sarnased ja valida tuleb, kellelt osta - näiteks kasutatud auto– siis võib seksikam müüja olla otsuse põhjuseks,” arvab ta lõpuks.

Minu küsimusele, kas mingist vanusest alates muutub müügitöö raskemaks, kuna välimus ei ole enam nii atraktiivne vastab Indrek Saul: ”Jah, muutub. Atraktiivsemad müüjad müüvad paremini. Aga kes ütles, et vanusega kaob atraktiivsus? Seksikus ei ole ainult füüsiline.” Kolga arvab, et targad inimesed oskavad vanust kompenseerida: “Rolli hakkavad mängima kogemused, mis puuduvad noorel ja atraktiivsel.”

Indrekult saabub päeva lõpuks oluline remark: ”Üks erijuhtum on muidugi veel – kui seksi pakutakse altkäemaksuks, et oma toodet või teenust müüa.”

 No seda Best Sales õpetama ei hakka.

Indrek Saul räägib müügikontaktide kogumisest 15. mail Best Salesi seminaril "Seaduskuulekas müük". Lisainfo seminari kohta SIIN

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara