24 värsket ekspordi müügijuhti said diplomi

24 vastset ekspordijuhti said esimestena Eestis täna kätte Rahvusvahelise Kaubanduse ja Ekspordi Koolitajate Organisatsiooni (IATTO) diplomid.

Marketingi Instituudi teatel tõendavad nende diplomid ekspordimüügi alaste teadmiste taset. Ühtlasi lõppeb 24 ettevõtte jaoks aastane "Ekspordirevolutsiooni"  programm, mille kutsus ellu Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS). Samuti alustab täna teine ja ühtlasi viimane "Ekspordirevolutsiooni" hooaeg, kus lööb kaasa 25 ettevõtet ja tulevast ekspordi müügijuhti. Programmis osalemist kaasrahastas EAS Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest. 

EASi juhatuse liikme Maria Alajõe sõnul osutus 2011. aasta veebruaris käivitatud programm väga tõhusaks, sest üheaegselt koolitamisega leiti ka noortele inimestele huvipakkuvad töökohad Eesti kiirelt arenevates ettevõtetes. Samuti aidati programmis osalenud ettevõtted ekspordimüügis uuele tasemele. "Oleme väga rahul programmi sisu, rahvusvaheliste koolitajate ja mentorite tööga, samuti sellega, kuivõrd edukalt on programmi värvatud ekspordi müügijuhid sulandunud oma ettevõtetesse, suutes juba vähem kui aastaga leida oma tööandjatele kokku sadu uusi välismaised partnereid enam kui kahekümnel uuel välisturul,“ rääkis Alajõe.

"Ekspordirevolutsiooni“ programmi  juhtiva Marketingi Instituudi juhi ning IATTO juhatuse liikme Anu-Mall Naaritsa sõnul on noored ekspordijuhid, kellest mitmed tulid välismaalt tagasi Eestisse just selle programmi tõttu, tõusnud aastase rahvusvahelise koolitsükli, igapäevase eksporditöö ja mentorkohtumiste abil oma eriala tublide tegijate hulka. „Enamik noortest, kes aasta eest programmis alustasid, ei omanud ei rahvusvahelise müügi ega ka tootmisettevõtete spetsiifilist kogemust, kuid ometigi on nad täna väga rahul. Mis veelgi tähtsam, nendega on rahul ka neid palganud ettevõtted, kes soovivad oma müügijuhtide potentsiaali kasutada ka edaspidi.“ 

Kui suurem osa „Ekspordirevolutsioonis“ osalevaid ettevõtteid on programmi käigus laiendanud oma müüki mõnda Skandinaavia riiki, Suurbritanniasse või Saksamaale, siis uute ja edukate sihtturgudena on kaardil ka USA, Kanada, Prantsusmaa, Liibanon, Austraalia, Singapur ja India.

"Ekspordirevolutsiooni“ programmi kutsus ellu EAS ning seda viivad ellu Marketingi Instituut ja Rootsi firma ITM Worldwide.  2011. aastal kandideeris programmi 70 ettevõtet ja üle 500 noore. 2012. aastal oli kandideerijate arv vastavalt 46 ettevõtet ja ligi 350 noort. Programmi pääseb korraga 25 ettevõtet ja sama palju tulevasi ekspordi müügijuhte.

"Ekspordirevolutsioon“ jõudis ka konkursi Aasta Turundustegu 2011 finaali.

 

Osale arutelus

  • Annika Matson

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Teabevara