Persoonilugu: Tippu viib töökus ja naeratus 

Kibestunud ja alamakstud müügiinimesed eksisteerivadki ainult kommentaariumides. Päris elus on müügimaailm hoopis helgem. Just sellise pildi loovad Best Salesi tänased persoonid, kaks noort inimest. Siiski on üks neist teinud müügitööd juba 12 aastat ja teisel on seljataga müügikogemus USA-s. Oleme külas Lindströmi tippmüüjatel. 

Just sellise pildi loovad Best Salesi tänased persoonid, kaks noort inimest. Siiski on üks neist teinud müügitööd juba 12 aastat ja teisel on seljataga müügikogemus USA-s. Oleme külas Lindströmi tippmüüjatel. 

PERSOONID

Priit Vestla: 25 aastane, müügitööga tegelenud 12 aastat
Katrin Maisa: 23 aastane, müügitööga tegelenud 4 aastat

ALGUSEST

Priit: Alustasin ajalehepoisina 12 aastaselt. Mäletan, et oli eesmärk mingi summa raha kokku saada, et minna lõbustusparki ja osta jäätist. Iga lehe pealt sain 1 krooni, teenistus oli 12-13 krooni päevas. Raha oli kuidagi nii hea, et järjest rohkem tahtsin. Hakkasin käima kooli kõrvalt tööl. Alustasin Rimis, olin poole kohaga klienditeenindaja. Sealt sain esimese kogemuse, kuidas võõraste inimestega suhelda ja klientidega õigesti käituda.  
Vahemärkus:Priidust ilmus esimene persoonilugu „Ajalehepoisist miljonäriks” kaksteist aastat tagasi Päevalehes

Katrin: Mina alustasin Viasatis telefonimüüjana, tegin seda tööd mõned kuud. Siis läksin South Western Company ridadesse ja lendasin USA-sse  raamatuid müüma. Olin 20 aastane. Seal läks mul algusest peale kohe väga hästi. Sain teada, et müügitöö meeldib ja sobib mulle. Siiski oli raske. Olin iga päev üksi põllul.


MOTIVATSIOONIST

Katrin: Minuga on nii, et saavutuskõver lendab kohe ülesse, aga edasi pean ennast väga palju motiveerima, et seal üleval püsida. Minu parim motivaator on endale antud lubadus. Kui juba eesmärgi sean, siis ma ei anna alla.
Samas ei ole motivatsioon kunagi püsiv. See on nagu söömine ja pesemine, protsess, mitte ühekordne üritus.
Priit: Armastust peab olema. Ma tean väga hästi, kui võimas  on energia ja kui palju parem ka minu müügitulemus siis, kui olen armunud.


ESIMESEST ÕPETAJAST

Priit: Sain oma baasi ja parima õppetunni Coca-Cola´s töötades. Seal ei tulnud midagi lihtsalt kätte, kõik oli oma higi ja vaev. Kui oled seal töötanud, siis saad hakkama kus iganes. Kui hiljem turul müügitööle kandideerisin, siis esimesena helistati Coca-Colasse. See kogemus oli minu visiitkaart ja seda hinnatakse kõrgelt siiani.
Katrin: Minu parimaks õpetajaks olid need meeletu koormusega 12 nädalat USAs. Kasutan Eestis palju seda, mida seal läbi kogemuse õppisin. Üks näide, mis töötab nii siin kui seal: anna kliendile ostuotsuse tegemiseks aega. Mitte päevi, vaid lihtsalt jää üks hetk vait ja oota. See on „vaikuse closing”. Kui puudub enesekindlus, tahaks nagu rääkida veel ja veel. Õppisin ennast kehtestama läbi vaikuse. Samas kõik õpitud tehnikad siiski Eestis ei tööta. Eesti inimesed ei ole nii naeratuse altid, naeratus ei mõju siin nii selgelt nagu USA-s. Eestis ei tööta tehniline naeratamine. Siin on oluline olla siiras. Seal on inimesed rohkem harjunud pinnapealse positiivsuse demonstratsiooniga.

TIPPMÜÜJAKS SAAMISEST

Priit: Vahest võtan ka pühapäeval arvuti lahti. Püüan seda harjumust välja juurida.
Katrin:Tähtis on, et kui on tööaeg, siis tuleb teha tööd. See mis meile tulemust toob on 8 tundi ööpäevas. Siin ei ole mingit imetrikki, paljuski on see lihtsalt töökus.
Priit: Minu arust on kõige olulisem saavutamisvajadus. Mina ei kannata kaotust.
Katrin: Kõige tähtsamad on need lubadused, mida sa endale annad.
Priit: Ma ei võta keeldumisi isiklikult, muidu ma rikun oma päeva. Kuidas ma lähen selle paha tundega teiste klientide juurde. Muidugi on olemas mingid riigihanked, kus näiteks kõige odavam võidab ja see teeb lihtsalt viha. Mõtled, et maailm on ebaõiglane, aga  riigihangete puhul ei ole ka müüki. Järelikult ei ole ka läbikukkumist.
Katrin: Ma tean, mida ma olen väärt. Korraks ehk heidutavad need „ei”-d, aga kui on harjumus töötada, siis lähed lihtsalt edasi. Ei anna alla. See eristabki tippmüüjaid keskmistest.

TÖÖANDJAST

Katrin: Lindströmis mulle meeldib meeletult aktiivne müük. Ise peame otsima kliente, ise müüma, kuni lepingu sõlmimiseni. Siin on hea teenimise võimalus. Meil on põhipalk ja tulemuspalk ja tulemuspalgal piiri ei ole.
Priit: Lindström on minu au ja uhkus, ma olen tõesti rahul. Meil on ääretult hea kollektiiv. Kõik on väga erinevad, aga nad sobivad minuga hästi kokku. Või sobin mina neile.  Saame ka peale tööd kokku, peame grillipidusid, sünnipäevi.
Katrin: Siin on palju arenemisvõimalusi. Näiteks meie endine Tartu müügijuht töötab praegu Indias ja Hiinas globaalse müügijuhina. Peaaegu kõik müügijuhid on endised konsultandid. Nii mina kui Priit oleme just saanud piirkondlikuks müügijuhiks. Täna õpetame uusi töötajaid, käime nendega koos klientide juures.  Ise tegeleme rohkem piirkonna suurte klientidega.
Meil on kontoris väike raamatukogu, arendame seda. Me oleme ise selle raamatukogu kokku pannud. Paar nädalat tagasi saime taas e-mail,i kus jälle saime valida, mis raamatuid tahame siin näha.

Vahemärkus: Nii Katrin kui Priit räägivad pikalt sellest, kuivõrd head õpetajad ja eeskujud on nende juhid. Mul tuleb korduvalt meelde tuletada, et sel korral on persoonilugu ikka tippmüüjatest, mitte tippjuhtidest.  Kuigi taipan, et Lindströmi juht Rain Vääna on tõenäoliselt ka ise tippmüüja.

VÄSIMUSEST

Priit: Autosõit väsitab. Veel rohkem väsitab mind mitte-midagi-tegemine.
Katrin: Tööl väsitab müügistiili pidev vaheldumine, inimesed on nii erinevad, aga sa pead olema kogu aeg kohal. Samas meie töö on ka füüsiliselt väsitav, tassime vahetusvaipu ju ise.
Priit: Kui on rasked ajad, siis hakkad tõeliselt mõistma, kellega tahad koos olla, mida tahad teha. Järelikult on seda vaja. Selline tunne, nagu tuled kuumast saunast ja hüppad jääauku. Raske aeg lööb pildi selgeks.

TABUDEST

Katrin: Mina ei saaks töötada ettevõttes, mille väärtused ei ühildu minu omadega. Näiteks ei taha ma müüa tooted, mis kahjustavad tervist.
Priit: Ei tahaks töötada ettevõttes, mis pakub tooteid, millesse ma ise ei usu.

ÕNNEST

Katrin: Kui ma tulen kliendi juurest ära, siis ta on õnnelik. Ma olen teinud tema päeva rõõmsaks ja see on iga juhul minu panus.
Priit: Piirkondlikuks müügijuhiks saamine! Ma nägin aasta selleks vaeva iga päev. Seda tunnet ei saa mitte millegi muuga võrrelda, et sind väärtustatakse ja hinnatakse.
Katrin: Oli üks suurklient, minu suurim. Aasta hakkas lõppema. Samuti oli lõppemas mõõtmisperiood ja käes tulemuste hindamine, et saada müügijuhiks. Tegin palju kliendikohtumisi, et tagalat kindlustada. Oleksin saanud eesmärgi täis ka siis, kui see suur klient oleks võitmata jäänud, sest kuni viimase hetkeni oli raske uskuda, et ta tõesti meiega lepingu teeb. Seal oli mitmetasandiline otsustamine, kõrvuti mitmed konkureerivad pakkumised, otsustajad mitmest eri rahvusest. Viimasel kohtumusel ma tõesti tegin ennast sõna otseses mõttes käte ja jalgadega arusaadavaks, sest kõiki vajalikke keeli lihtsalt ei osanud. Siis kui lõpuks see leping tuli, avasime tõesti kontoris ðampuse.
Priit: Mida vanemaks ma saan, seda enam ma lülitan ennast välja sellistest teemadest nagu kliima soojenemine või kusagil juhtunud õnnetused. Ei taha, mul ei ole seda vaja. Minul on oma töö, omad sõbrad, oma elu.
Katrin: Minul näiteks ei ole kodus televiisorit.

Vahemärkus: Proovisin neid kahte pidevalt provotseerida ja tuua välja müügitöö varjupoolt. Lõpuks loobusin. No ei ole nende maailmas mingeid morbiidseid varje ega luukeresid!

HOBIDEST

Katrin: Olin ilukirjanduse fänn. Nüüd loen palju majandusraamatuid ja ajalugu. “The Greatest Salesman in the World” - see on raamat, mis mind alguses väga palju aitas. Ma lugesin 7 päeva ühte peatükki ja tõesti kolm korda päevas. Aga muidu sõidan mootorrattaga. Bike on olnud viimased kaks aastat.
Priit: Firma sees on meil populaarne vibulaskmine, ka kartidega sõidame. Sportlik tegevus annab palju energiat. Oled küll väsinud aga õnnelik.  Teen just mootorratta lube. Varsti on meil firmas terve armee rattureid, meil kõigil on load ja rattad.

MISSIOONIST JA UNISTUSTEST

Katrin: Ükskõik kui raske ka ei ole, siis üks minu moto on: Ära võta endalt võimalust teostada oma eluunistusi selle pärast, mida sa hetkel tahad. Võib olla ma oleksin tahtnud ka tol korral selle suurkliendiga rabeledes pigem randa minna, aga siis ei oleks ma ka piirkondlik müügijuht.

Priit: Tahaksin tulevikus õpetada teistele seda, mida olen oma kogemustest õppinud ja saada tagasisidet, et see tõesti toimib.
Katrin: Tahan olla eeskujuks selles osas, kui palju saab oma elu ja maailma muuta ainult oma suhtumisega. Ma tahan olla kõige positiivsem inimene keda ma tean.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Þemaitijos Pienas otsib VÕTMEKLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

30. november 2017

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Teabevara