B2B seminar: Kas meie reklaamitööstusel on jõudu aidata omad välisturgudele?

Eesti ettevõtjad näevad järjest rohkem potentsiaali ekspordis. Aga kas meie reklaamitööstus on valmis selleks, et aidata neil välisturgudele minna?

Paar päeva enne Kuldmuna ilmus "Postimehes" pikk lugu, kus tuntud reklaamitegijad avaldasid arvamust Eesti reklaamitööstuse hetkeseisu üle. Divisioni üks juhtidest Rain Pikand arvas, et aastal 2012 liigub reklaam majandusega vastupidises suunas: "Teemaks on kolklus, tagasivaatamine, Nõukogude-nostalgia, minu jaoks täiesti vale asi."

"Vaatame Eesti reklaami üldises Eesti majanduse kontekstis. Väljapoole minek, endast suurem olemine on majanduses absoluutselt elu ja surma küsimus. Moderniseerumine, uute rakenduste väljamõtlemine ja kaasamine on see, mis põhimõtteliselt Eestit püsti hoiab. Aga reklaamindus vaatab tagasi ja – utreerides – näitab maikades ja dressipükstes vendi. Minu meelest on see täielik jama. Kui kõik teeksid nii, siis meil olekski poes ainult kamatahvel ja vahiksime neid lollakaid reklaame,“ kritiseeris Pikand.

Mitmete rahvusvaheliste reklaamifestivalide esindajana Eestis tajun sarnast tendentsi – võrreldes paari aasta taguse ajaga on Eesti agentuuride panus rahvusvahelistel reklaamikonkurssidel muutunud olematuks. Loomulikult on selles osaliselt süüdi majandussurutis. Aga olulisem sellest on probleem ambitsiooniga – milleks üldse raha "raisata" ja oma töid välismaale saata?

Nõustun Pikandiga – Eesti ettevõtjad näevad järjest rohkem potentsiaali ekspordis. Aga kas meie reklaamitööstus on valmis selleks, et aidata neil välisturgudele minna?

Lennart Meri otsis küll Eesti Nokiat, kuid tegelikkuses on tõenäosus, et Eestist võrsub mõni Nokia või Coca-Colaga võrreldav laiatarbebränd päris väike. Juba täna näeme aga mitmeid ambitsioonikaid ekspordiprojekte hoopis B2B (business-to-business) valdkonnas. Olgu selleks siis palkmajade tootmine, äritarkvara lahendus või titaanist kruvikeste tootmine kuuldeaparaatidesse. Selliseid B2B edulugusid on palju ja paljudest me pole ehk veel kuulnudki.

Ja siin laiubki tühimik – või õigemini ärivõimalus – ettevõtjate vajaduste ja turundusagentuuride pakutava vahel. Kui kompetentsed on Eesti reklaamitegijad B2B (ekspordi)turunduse alal? Kelle poole sellise teenuse saamiseks täna pöörduda? Eesti ettevõtjad vajavad hädasti B2B turunduse alast kompetentsi ja sellega on kiire!


NB! 14. juunil korraldab Best Marketing B2B seminari, kus esinevad nii Eesti B2B praktikud kui ka Soome / Briti B2B turunduse ekspert Jaakko Alanko, kellel on üle 25 aasta pikkune kogemus nii Suurbritannia, USA kui Soome turult. Tule kindlasti osalema! Lisainfo: "B2B turunduse edulood ja õppetunnid" või telefonil 53 079 151 (Silja Oja).

 

 

Osale arutelus

  • Silja Oja

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara