Kas sinu müügiorganisatsioon on piisavalt näljane?

Kaido Ulejev kirjutab  täna äripäev.ee avaldatud blogis näljastest organisatsioonidest ja mugavustsooni ohtudest. Lisaks tippjuhtidele on siin mõtisklemiseks põhjust ka müügijuhtidel. Kas täna edukate müügiorganisatsioonide jätkusuutlikus on ka homme tagatud?

Turunduskommunikatsiooni konsultandi Kaido Ulejevi sõnul on Nokia  hea näide muguvustsooni karidest: "90. aastatel mägesid liigutanud firma muutus kiiresti arenevas segmendis kohmakas mammutiks. See on klassika: just siis, kui ettevõttel läheb kõige paremini, tuleb valmistuda halvimaks. Inimlikust seisukohast ei kõla see loogiliselt, sest kui läheb hästi, siis tahaks ju heaolu nautida, panna kohvi sisse kolm tükki suhkrut ja maitsta peenemaid napse. Aga tuhkagi, kusagil on keegi näljane, kes ihaldab enesele sinu suhkrutükki."


Vastukaaluks toob Ulejev oma blogis näite näljasest organisatsioonist. "Seda kujundit kasutasid ühe rahvusvahelise suurettevõtte esindajad, kellega juhtusin rääkima," selgitab ta . Näljased organisatsioonid suudavad laieneda hästi agressiivselt, aga teevad seda efektiivselt, mitte uutes sihtkohtades rahalõkkeid süüdates. Küsimusele, kuidas nad suudavad seda kõike globaalselt juhtida, toob blogi autor loogilise lahenduse: "Retsept oli lihtne – nad palkavad „näljaseid“ inimesi, kes muudavad ka organisatsiooni „näljaseks“. Loomulikult ei tähenda see, et inimestel oleks söögipoolisega kitsas käes. Rahvusvahelised mehed pidasid silmas, et nad nad otsivad inimesi, kelle jaoks ei ole ükski sein liialt paks, et sellest läbi minna. Või veelgi parem, nad leiavad ukse, kustkaudu liigub kiiremini."

Kaido Ulejevi blogipostitus on täies mahus avaldatud SIIN

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Teabevara