Kui juht on omanik, kulub aeg müügitööle, kui mitte - koosolekule 

60 protsenti juhi ajast kulub koosolekutele, 25% telefonikõnedele ja avalikele üritustele ning ainult 15% üksinduses töötamisele, küsitles Äripäeva kuukiri Juhtimine.

ANDRES AAVIK, ASi Skanska EMV juhatuse esimees
Tööaja võiks jagada efektiivseks ja ebaefektiivseks. Isiklikult olen püüdnud tööaja efektiivset osa kasvatada, iseasi kui edukalt. See hõlmab segajate väljalülitamist või eiramist ning oote aegade
kasutamist lugemiseks, telefonivestlusteks ja kirjutamiseks.
Tootlik aeg kulub 50–80 protsendi ulatuses nõupidamistele,
kohtumistele ja objektide külastamisele ehk pakiliste ja vajalike tegevuste jaoks. Strateegiliselt tähtsate teemade üle mõtlemiseks
olen reserveerinud kalendris iga kuu mõne päeva, kui ma
jooksvate teemadega ei tegele. Ideaalis tuleks selliseks tegevuseks leida iga nädal üks päev.

LO RIHVK, OÜ BDA Consulting tegevjuht
Juhi ajakasutus sõltub palju ettevõtte suurusest ja mõningal määral ka tegevusvaldkonnast. Kaheteistkümne inimesega ettevõtte juhina kulub mul päris palju aega müügitööle ja projektide elluviimisele. Tõsi ta on, et päevad kuluvad paljuski koosolekutele ja suhtlemisele. Omaette töötamiseks jääb hinnanguliselt 10–15 protsenti ajast. Samas on koosolekutel osalemine ja inimestega
suhtlemine juhi töös tähtis tööriist. Muu asjaajamine tuleks
võimalusel delegeerida, et jääks aega tegeleda kõige suuremat väärtust loovate tegevustega. Kindlasti peab jääma aega mõttetööks, et suur pilt ei kaoks igapäevastesse tegevustesse ära. Rahulikku mõtlemisaega kipub minul ja paljudel
teistel juhtidel nappima. See on kindlasti koht, millele oma ajakasutuses tähelepanu pööran.

MIKK MEHIDE, Cosumelt OÜ endine tegevjuht, ettevõtja
Kui juht ei ole ettevõtte omanik, võib tal tõesti 60 protsenti ajast koosolekutele kuluda. Ettevõtte omanik tegeleb iga sekund efektiivsusega ja juhina ei saa ta lubada enda ja teiste aega nii palju koosistumistele kulutada, liiati veel sellistele, kus midagi olulist ei otsustata. Oleme tehnoloogia arenguga nii kaugel, et unustada tuleks vana dogma, mille järgi vehib juht töötajate ees kätega ja jagab käske ning mõtleb paranoiliselt, kuidas kõik töötajad teda petta üritavad. Juht vajab aega endale vähemalt kaks päeva nädalas. Ja seda mitte alluvate keskel, vaid kodukontoris, suvemajas või vaikses kohvikus. See annab suurepäraseid tulemusi nii juhile, ettevõttele kui ka töötajatele. Kahjuks on nii julgeid juhte vähe. Paranoia ja hirm omanike ja kolleegide ees suruvad juhi sukelduma igapäevatöösse näitamaks, kui kiire kogu aeg on ja kuidas iga töömehe kätt tuleb hoida. Leitagu siis töötajad, kes käehoidmist nii palju ei vaja ja keda saab usaldada. Ühe koduse päevaga võib vahel kolme päeva töö ära teha.

JANNO KARU, Scania AB asepresident
Üle 80 protsendi tööajast kulub etteplaneeritud koosolekutele, 10 protsenti üks ühele vestlustele operatiivsetes küsimustes ning 10 protsenti omaette töötamiseks. Kindlasti esineb ettevõtete vahel erinevusi, mis tulenevad töökultuurist ja struktuurist. Ka riigiti on juhtimisja kaasamistavad suuresti erinevad. Üldistavalt on Rootsi tuntud suure hulga koosolekute poolest, kuna konsensuse saavutamine on oluline. See pole probleem, kui koosolekud on konstruktiivsed ja viivad edasi. Pealegi on enamik suuri kontserne üles ehitatud funktsiooni-, mitte protsessipõhiselt, mis tingib omakorda suure koordineerimisvajaduse.

RAIN LAANE, Microsoft Eesti OÜ juhataja
Alustuseks peab defineerima, mis on juhi tööaeg. Kas see on kaheksa tundi viiel päeval nädalas või kakskümmend neli tundi seitsmel päeval nädalas? Tänapäeval on isiklik ja tööelu omavahel päris tihedalt seotud, mistõttu on raske protsente välja tuua. Minul on telefonikõnede aeg kindlasti väiksem kui 25 protsenti, sest valdava osa koosolekuid teeme videokonverentsidena. Kui paljud meist ärkavad üles mobiilihelina peale? Mis on järgmine tegevus? Enne hambapesu läheb kiire pilk ikka öösel saabunud e-kirjadele, aga ega me seepärast selleks kulunud viit minutit tööaja sisse loe. Soovitan juhtidel rohkem aega pühendada mõtlemisele ja investeerida sellesse, milles ollakse tõeliselt head. Kui 20 protsenti juhi ajast toob 80 protsenti tuludest, siis on just see õige koht, kuhu panustada.
Teine võtmesõna on inimesed – nende kuulamisele ja arendamisele panustamine toob kordades rohkem tagasi, kui üritades kõike ise ära teha. Üritustel osalemise puhul tasub mõelda delegeerimisele ja kaasamisele. See on jällegi hea võimalus korraliku järelkasvu tagamiseks.

Osale arutelus

  • Annika Matson

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Teabevara