Olesija Roosi võlusõnad veebipoe pidajale

Millised raskused on väikeettevõtja teel ning kuidas karmis konkurentsis toime tullakse? Internetikaubanduse kaks võlusõna on Traffic ja Conversion. Olesija Roosi kogemusele toetudes julgeb ehk mõnigi tänane kahtleja oma äriga alustada. Astuge samm müügimehest ettevõtjaks!

All Shoestores OÜ ehk kingakaubamaja.ee alustas oma tegevust septembris 2009. See on Eesti kapitalil põhinev ettevõtte, kus täna töötab seitse inimest. Best Salesi blogi hakkab jälgima kingakaubamaja.ee toimetamist. Ettevõtte partner Olesija Roos jagab sissejuhatavas loos Best Salesi lugejatega internetikaubanduse võlusid ja valupunkte.

Teie kliendisuhtlus toimub ainult interneti vahendusel. Mis sel juhul müügi õnnestumises olulist rolli mängib?

Kuna tavaliselt tehakse ostuotsuseid emotsiooni ajel, siis e-kaubanduses on meie võimalused piiratud – meil on ainult pilt ja tekst, toodet ei saa katsuda, proovida… Seega peab olema pilt ja tutvustav tekst turunduslikult väga hästi läbimõeldud ja võimalikult emotsioonirikas.

Millist müüki Eesti klient ootab? Kuidas ta tahab osta?

Iga internetis poodleja eeldab, et müük on kiire ja mugav. Seda ootavad eriti Eesti mehed, kellele ei meeldi mööda poode käia. E-poes on kingade valik kordades suurem, sest tavakauplused ostavad sisse tavapärast masstoodangut, et see seisma ei jääks.  E-poes on kindlasti ka julgem valik, et klient leiaks midagi erilist, mida ta tavapoest ei leia. Tänapäeva tõusev tendents on see, et inimesed tahavad erineda ja ei taha, et neile keegi tänaval samasuguste riiete või kingadega vastu jalutaks.

Kui suurt investeeringut nõuab interneti kaubanduse käivitamine?

Investeeringu suurus sõltub täpselt sellest, millised on konkreetse kaupmehe ambitsioonid. Väikest nišiinternetipoodi on võimalik valmis saada väga tagasihoidliku eelarvega-näiteks pakkuvad sellised ettevõtted nagu Pipfrog internetipoe valmislahendusi peaaegu et tasuta. Väga tihti aga tehakse pood valmis ja siis eeldatakse, et sellega automaatselt kaasneb ka traffic ja müük. Nii lihtne see pole. Internetipood peab pidevalt tegelema turundusega - see on osa investeeringust, mis internetipoe puhul on ehk isegi olulisem, kui tavapoe puhul, mis võib mõnes kaubanduskeskuses ka ilma reklaamita suurepäraselt toime tulla. Oluline on valida sellised turunduskanalid, mille efektiivsust on võimalik mõõta. See on see põhjus, miks meie keskendume eelkõige interneti ja sotsiaalmeedia turundusele.

Millised on teie kolm soovitust ettevõtjale, kes plaanib internetikaubandusega turule tulla?

Oma tegutsemise aja jooksul tõestasime, et internetis on (ka Eesti suhteliselt umbusklikule ning veebipoega mitte veel väga harjunud kliendile) võimalik isegi jalatseid müüa. Selleks, et antud ettevõtmine aga edukas oleks, peavad olema täidetud järgmised tingimused.
1. Peab olema korralik visioon ja arusaam sellest, mis on oluline. Nii kurb kui see ka pole, ei tasu eeldada, et kui sa tellid e-poe visuaali, arvestab disainer ka sellega, mis on sinu jaoks ülioluline- et see visaal toetaks ka müügiprotsessi. Ja ole valmis testima, muutma, jälle testima. Universaalset reeglit, mis igas tootekategoorias töötab ei ole olemas.
2. Peab olema tohutu kannatlikkus ja järjekindlus – IT-arendajate ja -disainerite ajataju on natuke erinev tavaliste inimeste omast. Kui sulle lubatakse valmis lahendust 2 nädalaga, siis arvesta 2 kuuga ja ka siis ole valmis selleks, et asjad ei pruugi selleks ajaks valmis olla.
3.Traffic ja Conversion - need on kaks sõna, millele peaks keskenduma iga internetipoe pidaja, kui paljud külastajad on teie poodi jõudnud, kuidas nad sinna jõudsid ja kas nad on ka ostu sooritanud.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara