Voldemar Kolga FB-lehel toimus müügiteemaline arutelu

Voldemar Kolga eilse online-intervjuu järel kogunes seltskond arvajaid müügiteemat edasi arendama Kolga FB-lehele. Järgnevalt on toodud väljavõtted mõtteavaldustest. Toimetus ei muutnud kommentaaride keelekasutust.

Kolga: Andsin täna siin online intervjuu. Vastasin küsimustele, mis puudutasid telefonimüüki, suhtlemist võhivõõrastega, müüki kui ei saa silma vaadata. Toodi välja mu mõte, et viha müügimeeste vastu tuleb jäigast mõttemaailmast. Viha tuleb peast, mitte südame puudumisest.

Arvamused:

Muide ma arvangi, et viha tuleb sellest, et inimesed ei oska ennast kehtestada ja ebasoovitavat kõnet viisakalt, aga kindlalt lõpetada. Teatud määral on selline kõne ikkagi rünnak, ja kui sa ei tule rünnakuga toime, siis hakkadki ründajat vihkama. Paradoks, aga arvan, et müügimeeste(naiste) maine paraneks hoopis siis, kui võimalikud kliendid õpiks nendega toime tulema.


Teine, samakarm amet on telefoniteenindajad....nad on vette visatud tundmatus kohas enamasti (SK, Elion, Elisa jne jne), mingeid õigusi pole jne jne.....blin, resettti oskan ma ilma igasuguse helistamiseta kah teha:))) aga, sõimata saavad nad ropult....kahju. Nad on jüsku ettevõtte tulemüür...


 ....asi pole vahendamises kui sellises......selline vahendamine, kus veetakse siia kohale nt laevatäis aiapäkapikke (väga süütu variant:))), sest odavalt sai ja siis võtakse ammetisse posu telefonimüüjaid, kes siis peavad, tulemuspalgal ja enamsti mustal, oma telefoniarvet paisutades, sellest saastamerest lahti saama......Ja, see on väga levinud variant mede pusinessis:((((


Ka mul on kahju neist õnnetutest, kes parema töö puudusel on sunnitud seda agressiivset, emotsioonidele rõhuvat meelemürgitajaametit pidama. Minu meelest on igasugune agitatsioon ja propaganda kurjast. Ainelise tarbimise vallas peaks kumbki pool – nii müügimees kui ka klient – hoiduma liigsetest tundmustest.
Kolga: Ühiskond, kus me elame on eelkõige tarbimisühiskond, veel postindustriaalne, veel infoühiskond, veel riskiühiskond. Müügimehed esindavad selliseid ühiskondi. Tootmise aeg on meil otsas, vahendajate aeg on maal. Loomulikult ei meeldi see kõigile, suurem jagu aga naudib tarbimist.

OK! Aga, kas peab? Kas lollus on kohustus?!


Kolga: Lollus kuulub elu juurde, ei ole aga kohustus. Inimene on sotsiaalne olend, konformistlik, lähen kaasa, tore on olla koos ja hingata ühte õhku! Vt. laulupidusid.

No, aga...ühest külejst õpetame kodanikku igavese hunniku aega. Ilge ressurss hajub. Ja siis tulevad kuskilt nurga tagant keeniused ja kukuvad sedasama koolitust tasalülima.....tegemist on ju sotsiaalnarkomaania levitamisega! See peaks kriminaalne olema?


Muide, ka Läänes on Avon-leedide ukselt uksele käimised, helistamised ja muu selline arthur-millerlik värk juba minevikku vajumas. Enam ei juleta võõrastele uksi avada ega tundmatutele kõnedele vastata. Pealegi, paljugi sellest, mis kunagi on edukalt toiminud suurtes riikides (USA jt), on pisi-Eesti oludes üsna jõuetu.


Müüa saab mitmel moel. On müüjaid, kes on erakordselt tüütud, kes tahavad ainult minu raha ja on müüjaid, kes müüvad mulle midagi, millest mulle kasu sünnib ja ma ise tahan oma raha ära anda. Veel üks põhjus, miks müügimehi ja -naisi vihatakse, on meie kalduvus üksikjuhtumeid üldistada. "Kõik mehed on sead, kõik tsiklistid huligaanid..." jne Lõpetuseks meenus, et "mitte kellelegi ei meeldi kui neile müüakse aga kõigile meeldib osta"


Ka wanal Eesti ajal kiruti Singeri agente ja igasugu konsulente, kes tulid kibedal heinaajal ukse taha tülitama. (Ehkki paljud taluperenaised soetasidki oma õmblusmasinad just sel moel.) Eestlase umbusk võõra vastu, kes tungib ta intiimvaldustesse.


Kolga: Muide, tänapäeval on raske leida inimest, kes ei teeks seda roppu müügitööd. Muidugi on olemas individuaalsed erinevused. Omadele tavaliselt ei müüda, küll aga võõrastele. Müük on aga perekonda tunginud. Ma ei kujuta ette, et mu vanemad oleksid maksnud hinnete eest. Õudukas on tänane reaalsus.


Õigus, enamus meist armastab tarbimist ( loe: ostmist), aga me tahame teha seda oma vabast tahtest, meile sobival ajal ja siis kui meil on võimalus ja vajadus mingi toote järele. Telefonimüüjad ja ukselt-uksele müüjad tungivad meie isiklikku ruumi ja aega täiesti sobimatul ajal ....kibekiirel töö ajal, lemmiksaate ajal, perele, lastele, mehele pühendamise ajal või seisan kassasabas, sõidan autoga, olen dušši all vms....ja see tekitabki protesti, viha jms negatiivseid emotsioone. Lisaks....mind pannakse tundma süütunnet, et ma ei hooli ei enda ega oma pere tervisest, sest keeldun ostmast seda imelist tolmuimejat, mis lahendaks kõik me terviseprobleemid. Selline äri on ebaeetiline.


Americans typically hate phone sales - called "telemarketers" or phone soliciters. There is a National No Call list in the US. Once a phone # is in the no call registry. the caller's company can be reported and fined.


Eestisse see süsteem ei sobi.


Kolga: USA süsteem on ränk, aga vist tõesti ei sobi meile. Me oleme vabad lapsed. Vajadustega on aga nii, et nad tekivad, mitte ei ole algselt sisse programmeeritud. Tarbimisühiskond kujundab mu vajadusi, ma ostan asju, mida ma ei vaja. Näiteks, mul on liiga palju lipse. Toimib süsteem AIDA: attention, interest, desire ja lõpuks Action ehk uus lips kapis:) Amazon teeb väga kiiresti sinu profiili, et pakkuda sulle teatuid raamatuid, jalatseid, käekelli, jne.


Õnneks ma olen üsna raskesti mõjutatav ja skeptiline tüüp:) Teiseks ma eriti ei armasta asju. Selliseid nunnusid nipsasjakesi nagu aiapäkapikud, ma lausa jälestan. Aias päkapikud las veel olla, aga kõik, mille pealt toas peab tolmu pühkima - EI, EI! Aga uus alateema: kui neist telefonimüüjatest on mul kahju ja ma usun, et nad on lihtsalt sunnitud parema puudumisel seda tööd tegema, siis teine ja ebameeldivam sort on igasugu võrkturustajad. Käisin ka aasta tagasi naljapärast ühel Amway ajupesukoosolekul, et näha, kas mõjub. Oli ikka naljategemine küll. Täitsa võrreldav mõne usulahuga.


Telefonimüüjad on ajaröövlid, kes varastavad süümetult teiste kallist aega. Minul on küll kahju igast hetkest, mis ma pean veetma, et toru tundeid solvamata käest panna või soovimatut tellimata välja vingerdada. Rünnak privaatsfäärile on täiesti selge! Pluss soov ära kasutada kaitsetu hetk, kui inimesed on ootamatult muude mõtete pealt tabatud (tüüpiline näide Austrias: telefonifirmade esindajad, kes esinevad valedele eeldustele ehitades, nagu oleksid nad su oma firmast, ja üritavad inimesi teenusepakkujat vahetama meelitada - ja kui kuramuse palju aega nõuab pärast protestimine ja endise seisundi taastamine!).

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara