Võlgnikega suhtlemisel järgi reegleid 

Eelmisel nädalal teatas Starman oma valmisolekust inkasso vahendusel tarbijatelt välja nõuda rohkem kui kolme aasta taguseid võlgnevusi. Tarbijakaitseameti sõnul on tarbijal õigus põhjendamatuid võlanõudeid vaidlustada.

"Selles osas tasuks olla tähelepanelik ning reageerida kohe", soovitab Tarbiakaitseamet oma pressiteates. Aegunud võlanõuete osas saab võlgniku poolne vaidlustamine olla tulemuslik vaid juhul, kui võlanõude saaja pole võla tasumisest tahtlikult kõrvale hoidunud ja kui ettevõte pole tarbijale võlgnevuse tasumise nõudeid varem mõistlikul ajal esitanud.

"Alusetu võlanõude vaidlustamiseks tuleb  võlanõude esitanud ettevõttele sh inkassofirmale esitada kirjalik vastulause. Ettevõtja on seepeale kohustatud tõendama võlgnevuse olemasolu ja ka seda, et tarbijat on mõistliku aja jooksul võlgnevusest teavitatud." juhib Tarbijakaitseamet tähelepanu informeerimise kohustusele.

Tavaliste lepingute puhul aegub nõue kolme aasta jooksul, kuid seadus lubab pooltel kokku leppida ka pikemas, kuni kümneaastases aegumistähtajas. Selline kokkulepe peab olema fikseeritud lepingus. Kui tarbijal enam lepingut pole, siis saab selle koopiat küsida ettevõtjalt, kes nõude esitas.

 

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Teabevara