Premia: 10st turule toodud kaubamärgist jääb ellu 1

Eestis on jäätiseturu liider kaubamärk Eriti Rammus, millele kuulub ligikaudu 17%-line rahaline turuosa. Best Sales uuris lähemalt ühe kaubamärgi edu tagamaid.

Eesti jäätiseturul on kolm suurt tegijat: Premia, Balbiino ja Ingman. Premia edestab oma lähimat konkurenti rahalises turuosaarvestuses kahekordselt. "Premia on vanim Eesti jäätisetootja, tegutseme alates 1956.aastast. See on andnud turutundmises hindamatu kogemuse," kommenteerib Premia Foodsi turundusdirektor Katre Kõvask.

Kuidas sünnivad edukad kaubamärgid?

Kaubamärkide loomine ja sünd on turunduse üks ehk keerukamaid valdkondi, sest küsimus on ju positsioneerimises- võitluses tarbija mõistuse ja südame pärast. Ühtviisi hästi tuleb teada tädi Maalisid, onu Oskareid, hipstereid, emosid ja osse, et sihtida võimalikult täpselt ja olla edukas. Asjata ei öelda, et 10st turuletoodud kaubamärgist jääb ellu 1, umbes selline see tasakaal on tõesti. Ka Premia ajaloos on olnud nii õnnestumisi kui ebaõnnestumisi, viimaseid siiski rohkem. Toiduäri osas on juba ammu räägitud, et Kotleri neljale P-le tuleks üks P- pakend/package- veel juurde lisada, et saada realistlikku komplekti nendest teguritest, mis toote edu või ebaedu määravad. Ja eks see ole tõsi ka, sest näiteks jäätiseletis teeb hinnanguliselt 50% tarbijatest oma valiku just tootepakendi järgi, ainult ülejäänud 50% teab täpselt, mida või vähemalt millist maitset ja milliselt tootjalt tahab.

Kas toode müüb ennast ise (tootearendus), või on edu taga hea müügi/turundustegevus?

Kui Premia kogemusest rääkida, on mõjurite komplekt selline: innovatsioon/eristumine, maitse, hinnakujundus, ajastus,  kommunikatsioon (sh pakend), müügitegevus. Loomulikult algab kõik suurest ideest ning hindamisest, kas ideel on elujõudu, kas see mõte teenib mõne paikapandud eesmärgi huve või ehk avab sootuks uusi uksi ( Eriti Rammusa koonusjäätise turuletoomine on hea näide viimase osas) ja alles siis saab edasine tegevus täishoo sisse. Tootmisettevõttele kohaselt mahub sellesse protsessi ka kõik tootmisega seonduv- kas ja kuidas ja mil viisil saab toota. Kuid ikkagi on kogu selle masinavärgi käivitamise eelduseks oma tarbijate ja sihtrühmade põhjalik tundmine.

Mis teeb Eriti Rammusast Eesti populaarseima jäätise?

Üheks Premia Foodsi äristrateegiatest on koorejäätiste kui kategooria propageerimisele Eesti tarbijate seas. Meie jäätistes ei ole säilitusaineid, koorejäätistes kasutatav kõrgekvaliteediline koor tuleb meile Eesti farmeritelt ning ISO sertifikaat võtab kogu tootmise suure luubi alla. See, et Eesti tarbija oskab lugu pidada Eriti Rammusatest on kompliment meie jäätisemeistritele.

Eelmisel nädalal avaldatud pressiteates on Premia 2012.a. 2.kvartalis võrreldes käesoleva aasta 1.kvartaliga kasvatanud turuosa kõigil Balti turgudel. Eestis oli rahalise turuosa kasv 4%. Rahaline turuosa on kokku 43%.

 

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Teabevara