Lindström Eesti juht Rain Vääna: kuidas saab tippjuht aidata oma töötajat?

Lindström Eesti juht Rain Vääna rääkis Best Salesi ja Äripäeva korraldatud Müügijuhtimise aastakonverentsil 2012 sellest, millist tuge küsida tippjuhilt.

Rain Vääna hinnangul on tippjuhi oluline roll inimeste kuulamine ja emotsionaalne aitamine.

Järgneb Rain Vääna ettekande kokkuvõte:

Vääna hinnangul on tippjuhi oluline roll inimeste kuulamine ja emotsionaalne aitamine.

“Tippjuht vastutab müügi ja müügiorganisatsiooni toimimise eest,” rääkis Vääna. “Tippjuhi iga liigutus ja  jagatud juhised on need, mida kõik töötajad klientidele edasi annavad. See kuidas inimesed ettevõttes klientidega suhtlevad on otsene peegeldus teie juhtimisstiilist ja sisekliimast. Samas ei pea ettevõtte juht olema parim müügimees, vaid parim motiveerija. Juht müüb ideid ja tõstab töötahet inimestes, andes neile kaasa sisemise tasakaalu ja julguse kliendi veenmiseks. Juht peab olema sõnapidaja ja väga hea mäluga, et kõik lubatu ka reaalselt ellu viidaks.”

Vääna sõnul müüb usaldusväärsus juhi eest. “Tuleb vaid olla sõnapidaja, meeldiv, kompetentne, tunda põhjalikult oma toodet või teenust ning olla õigete kavatsustega,” ütles ta. “Oluline on ka siiras soov oma inimesi aidata ning endasse, tootesse ja firmasse uskumine.”
Lindström Eesti juhi kinnitusel on üks müügiinimese võtmeoskusi olla üle negatiivsest tagasisidest. “Üks mu hea müügimees rääkis kunagi, juhtumist kus klient ta üsna robustselt ja lepingut sõlmimata välja viskas. Istus ta siis seal autos, vaatas peeglisse ning kinnitas endale, et kohe kindlasti ei ole ta selline nagu solvangutega kostitanud klient talle öelnud oli,” meenutas Vääna. “Siis sõitis müügimees järgmise kliendi juurde ning unustades eelneva suutis jällegi lepingu sõlmida.”
Rain Vääna sõnul on müügijuht sageli kahe tule vahel seepärast, et ülespoole kaevata ei tohi ning allapoole ei saa. “Tippjuhina räägin iga päev müügijuhtidega, kuidas ühe või teise kliendiga asjad sujusid,” selgitas ta. “Emotsionaalne motivatsioon on see, mis paneb igapäevaselt pingutama, mitte aga meeldetuletus selle kohta, palju sa eilsest eesmärgist vähem saavutasid. Tippjuhi ülesanne on olla ventiil müügijuhi emotsioonidele.”

Vääna hinnangul on tippjuhi ainus ülesanne müügijuhtidele õpetada, kuidas igas olukorras rahulikuks jääda. “Saan iga nädal müügijuhilt kõne, et ma olen täitsa läbi, ma enam lihtsalt ei jõua. Aitab lühike vestlus mittetöistel teemadel ja töötajale isiklikult tähtsatel teemadel, mitte eesmärkidest ja müügioskustest. See on nii hea tunne, kui inimesed usaldavad sind ja räägivad, kuidas nad ennast tegelikult tunnevad. Kliendi juurde tuleb saata enesekindlad ja enesega rahulolevad müüjad. Tippjuhile peab aga meeldima oma inimesi kuulata.”
Kuidas panna töötajad tippjuhiga rohkem ja usalduslikumalt suhtlema? “Soovitavalt ei tohiks anda negatiivset tagasisidet rohkem kui üks kord nädala jooksul,” lausus Rain Vääna. “Positiivset tagasisidet võiks samas anda vähemalt kolm korda nädalas. Püüan juhina seda printsiipi järgida, sest töötaja jaoks on tähtis teada kes teda rasketel hetkedel toetab.
Juhtimine on kahekõne - kui te õpite oma inimesi kuulama, siis kuulavad nemad teid ka.”

Kokkuvõtteks: Põhiline on see, et kui te ei kuula oma inimesi, siis ei kuula nemad teid ka.

Osale arutelus

  • Annika Matson

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

EasySnap otsib Skandinaavia suuna MÜÜGIJUHTI

Easysnap Co-Packing Northern Europe OÜ

17. detsember 2017

Teabevara