Tarbijakaitse: probleem lastele suunatud reklaamidega

Septembris sai tarbijakaitseamet kokku 3174 tarbijate pöördumist.  Muude teemade hulgas kerkisid kooliaasta alguses esile ka lastele suunatud reklaamid, millest paraku kõik ei olnud reklaamiseadusega vastavuses.

Tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul on lastele suunatud reklaamidel tavareklaamidest oluliselt rangemad piirangud. "Pere Jänku-Jussi tarbijamängu ning Barni kampaania reklaamid kutsusid last otseselt või kaudselt nõudma teist inimest ostma reklaamitud toodet või õhutasid last iseseisvalt tehinguid tegema. See on aga seadusega keelatud," selgitab Turetski. Mõlema juhtumi puhul algatas amet menetluse ning mõlema reklaami avalikustamine lõpetati koheselt.

Tartu koolide esimese klassi lastele jagati reklaamjärjehoidjat, mille eest said lapsed kaubanduskeskuses sisseoste teha. Reklaamiseaduse kohaselt tohib koolides reklaami edastada ainult täiskasvanutele. Kuna tegemist ei olnud tahtliku seaduserikkumisega, siis piirdus amet märgukirjaga ning teavitas probleemist ka kohalikke omavalitsusi, kes tavaliselt sarnaseid kampaaniaid kooskõlastavad. 

Nagu ka eelmisel kuul oli peamiselt tarbijatel probleeme e-kauplejatega (189 pöördumist) ning jalatsitega (138 pöördumist). Tarbijakaitseameti võttis septembris vastu 648 järelpärimist ja 189 kaebust. Kontrolle tehti 439, selle tulemusena ettekirjutusi  7, märgukirju 49 ja trahve 35. Trahvide kogusumma oli 9674 eurot.

 

 

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Krimelte otsib MÜÜGIASSISTENTI

Krimelte OÜ

22. oktoober 2017

Teabevara