Seeniorid on järjest olulisem sihtgrupp

25. oktoobril toimunud müügijuhtide klubi hommikuseminaril analüüsiti muuhulgas Tallinki seenioride paketi case-study põhjal eakate segmendi ootuste eripärasid ja ostuvõimet.

Seenioride kruiisid Stockholmi on toimunud Tallinkis neli korda, esimene käesoleva aasta märtsis ja viimane oktoobris. "Enne segmendipõhise toote väljaarendamist uurisime põhjalikult vanemate inimeste reisiharjumusi ja ootusi. Üldine arusaam, et pensionäridel pole reisimiseks raha, osutus valeks," kirjeldas Tallinki korporatiivklientide müügijuht Katrin Karing. Selgus, et näiteks vanematele inimestele suunatud väljaanne "Elukiri"  korraldab 5 välisreisi aastas. "Nende reisidele on väga raske kohti saada, nädala või kahega müüakse välja," selgitas Karing.

Põhjused, miks vanemad inimesed seniajani Tallinkiga vähe reisisid, selgusid küsitluse käigus. Esiteks eelistavad Eesti pensionärid reisida pigem grupiga, Rootsi pensionäride puhul on eelistus vastupidine. Reisimissoovi pidurdavad mõned sihtgrupile ainuomased hirmud. "Kardetakse, et laeval ei saa rääkida eesti keelt, et seal ei saa vajadusel arstiabi ja üksinda Stockholmiga tutvuma pigem ei julgeta minna," toob Karing välja mõned tüüpilisemad.

Saadud info põhjal kujundati välja spetsiaalne kruiis arvestades sihtgrupi eripärasid. "Tähtis on, et nad tunnevad, et nende eest hoolitsetakse. Isiklik suhtlemine on selle sihtgrupi puhul kõige olulisem. Lisasime programmi spetsiaalsed üritused, mis toimuvad meie konverentsikeskuses. Alati on kaasas üks "kuulus nimi", kes meeleolu loob ja õhtut sisustab. Meiega on kaasas käinud näiteks Ivo Linna, Boris Lehtlaan, Anne Velli... Juba pardale tulekul võtame pensionärid vastu, juhatame kajutisse, kutsume infotunnile. On oluline kõikvõimalik reisiga seonduv info üle rääkida, iga inimesega individuaalselt suhelda, " loetleb Karing kruiisi eripärasid. Palju müüakse sellele kruiisile üksikuid kohti, ka see nõuab eraldi kombineerimist ja inimeste kokku sobitamist kui jagatakse ka kajuteid. Eraldi kohti müüakse vaid nö mees- ja naiskajutitesse.
Lisaks toimub seenioridele Stockholmi eksursioon. "Oleme valinud nii giidid kui tugiisikud laeval spetsiaalselt seenioride eelistusi silmas pidades. Eesti pensionarid eelistavad pigem omaealist personali ja näiteks kruiisijuhti, rootslased eelistavad vastupidi noori ja energilisi," rääkis Karing.

Kuidas seenioride kruiisi müüakse? "Oleme teinud infotunde päevakeskustes, reklaaminud oma kruiise sihtgrupi väljaannetes, teinud kruiisidest ülekandeid Vikerraadios, aga käinud ka oma tootepaketti tutvustamas Eakate festivalil," annab Karing kiire ülevaate müügivõtetest. Sihtgrupi eripära on kõrgem organiseeritus, kontakte saadakse läbi huviklubide ja päevakeskuste. Palju müüakse kruiisi gruppidele. Kui grupijuht kogub kokku kümme huvilist, saab ta ise reisile tasuta. Nii on Tallinkil juba välja kujunenud edasimüüjate võrk. Kõige olulisem on selle sihtgrupi puhul siiski personaalsus. "Oleme nende jaoks loonud eraldi teenindusgrupi. Infotelefonile vastavad inimesed, kes on detailideni kursis just selle paketiga, jagame projektijuhi telefoninumbrit, kuhu saab helistada ka nädalavahetusel. Seda nad muide ka teevad," rõhutab Karing.

Sel aastal on Tallink teinud neli seenioride kruiisi. Ühel kruiisil osaleb ligikaudu 250 eakat, mis on ka maksimaalne võimalik arv. Kõige vanem kruiisitaja on olnud 94-aastane naisterahvas, keskmine vanus on 70 ja 80 vahel. Reise korraldatakse nädala esimestel päevadel, mil reisijate hulk Tallinki laevadel on mõnevõrra väiksem ja üldine tempo rahulikum. Tulevikus plaanitakse analoogseid kruiise korraldada ka Helsingi suunal.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Teabevara