Best Salesi eksklusiivintervjuu MonaVie liidri Vallo Arumäega

Uurisime MonaVie Blue Diamond Executive taseme distribuutorilt Vallo Arumäelt mahlaäri tagamaid. MonaVie kodulehe andmetel on Blue Diamond Executive tasemel 10 tunnise töönädalaga sissetulek ca 450 000 dollarit aastas.

Miks teie MonaVie äriga liitusite?

Ettevõtjana on sisuliselt kaks valikut - kas ehitada oma ärisüsteem ise või tegutseda ärisüsteemis, mis on juba valmis (frantsiis, soovitusturundus). MonaVie on oma sisult kui mini-frantsiis, kus alginvesteering on kümneid ja sadu kordi väiksem kui frantsiisi puhul (nt. McDonalds jne). Kui oma äris võib minna raha teenimiseks aastaid, siis soovitusturunduses on võimalik sissetulekut teenida alates esimesest päevast. Lisaks puuduvad püsikulud (peale iseenda tarbimise) ja töötajad. Ettevõtjad saavad siinkohal aru kui palju vähem peavalu see tähendab. Kuid nii nagu ühiskonnas tervikuna, on vaid 10-15% ettevõtjad ja 85-90% lihtsalt tarbijad. Äri tegemine ei ole kõigi jaoks! Kui sul ei ole distsipliini, sa ei ole valmis tegema vigu ja saama üle oma hirmudest või sulle läheb korda teiste inimeste arvamus, siis on soovitav olla lihtsalt tarbija ja äriga mitte alustada.

Olin vaid mõned aastad tagasi täielik skeptik MonaVie tegevusvaldkonna suhtes. See hoiak põhines vaid teiste inimeste arvamusel ja minu teadmine sellest ärivaldkonnast oli reaalsusest üsna kaugel. Seega tean mida enamus inimesi tunnevad, kuna tundsin samamoodi enne kui sellega alustasin. Tegelikkus on hoopis midagi muud. Täna ei vahetaks ma seda valdkonda ja ettevõtet mitte ühegi teise ärivõimaluse vastu.


Te olete ise deklareerinud, et MonaVie puhul ei ole tegemist püramiidskeemiga. Millele tuginedes te seda väidate?

Kui tegemist oleks püramiidiskeemiga, siis oleks see tegelikult palju lihtsam, kuna siis ei peaks ju üldse tööd tegema või toodet tarbima. Kuid see ei ole seda, kuna teeme tegelikult rasket tööd, kus tulemused lasevad ennast sageli oodata. See on ka põhjus, miks tööd tasustatakse ettevõtte poolt vääriliselt. Kindlasti ei seoks ma ennast kunagi ühegi äriga, mis ei ole aus, eetiline ja moraalne. MonaVie maksab igal nädalal tasusid, annab ühekordseid boonuseid ja saadab tasuta reisidele üle maailma. Samuti maksavad nad autoliisingu eest, mis on seotud üle-Euroopalise autoprogrammiga. Saan aru sellest, et inimestel on raske mõista ja uskuda, et keegi oleks valmis seda tegema. Ka mina ei ole varem kohanud ühtegi ettevõtet Eestis, kes midagi ligilähedast pakub.

Väärtus, mille eest distribuutorid saavad tasu, on kontakt inimeselt inimesele oma tutvusringkonnas. Ettevõte ei pea maksma sellise jaotussüsteemi puhul raha vahendajatele, hulgi- ja jaekaubanduskettidele ning reklaami- ja turundusfirmadele. Sisuliselt jagatakse see ümber ja makstakse boonustena distribuutoritele. See 50% mis muidu tavaliselt kulub vahendajatele, makstakse otse inimestele, kellele toode meeldib ja kes jagavad oma positiivset tarbimiskogemust teistega.


Teatavasti on MonaVie tegevuse suhtes alustanud menetlust Tarbijakaitse. Mida nad menetlevad?

Igaüks võib esitada kaebuse ükskõik millise ettevõtte tegevuse osas. See on Tarbijakaitse ülesanne neid väiteid faktiliselt kontrollida, eksimuse leidmisel sellele tähelepanu juhtida ja vajadusel paluda tegevusi korrigeerida. Oleme sarnaselt lugejatele kuulnud läbi meedia lihtsalt ühe tarbijakaitsja isiklikku arvamust. Kuni tänaseni ei ole Tarbijakaitsest mitte ühtegi vastavasisulist ettekirjutist.
MonaVie üks asutaja ja tegevjuht, Dallin Larsen valiti ühe maailma juhtiva audiitorbüroo Ernst & Young poolt 2009.a. Aasta Ettevõtjaks. Ajakirjas Inc500, mis järjestab igal aastal kõige kiiremini kasvavad ettevõtted USAs, jõudis MonaVie üldarvestuses 18. kohale, seda enam kui kahekümne miljoni eraettevõtte hulgast. Siinjuures 1. kohale toitude ja jookide valdkonnas ja 3. kohale kasumi poolest.

Kas on võimalik, et MonaVie toodete müügiviisidele seatakse piirangud?

Kui kellelgi on küsimusi, olen kindel on MonaVie’l on olemas sellele vastus ja selgitus. Nad võivad võtta ühendust MonaVie’ga ja olen 100% kindel, et igale küsimusele leitakse lahendus.

Lugedes kommentaare Internetis ja avaldatud artikleid, jääb mulje, et panustate oma koosolekutel enamuse ajast värbamisele ja teenimisvõimalusele. Miks see nii on?

Tegutseme rohkem ettevõtte ärilise poolega. Kui inimesed on lihtsalt tarbijad, siis see on nende enda ülesanne jagada oma tarbimise kogemusi teiste inimestega. Kui teeme koosolekuid, siis need on ärikoosolekud. Räägime toodetest sageli 1:1 kohtumistel ja kui keegi soovib lisaks toote tarbimisele tegutseda ka äriga, siis kutsume nad ärikoosolekutele, millele viitate. Nendel kohtumistel räägime ka tootest, kuid põhifookus on äri ja kuidas sellega alustada. Tavaliselt on tegemist 30 minutilise äritutvustusega.

Palun kommentaare ka Pealtnägijas esitatud järgmistele väidetele:

"võrgustikust väljumisel tuleb maksta 300 eurot"
Igaüks saab liituda äriga täna ja soovi korral lahkuda homme ning sellega seoses puuduvad tal igasugused lisakulud. See väide on täielikult vale.

"igakuiselt on kohustuslik ost ca 200 euro eest"
Te ei pea tegema mitte midagi. Nii nagu igas äris on sul igakuised kulud. Igas ettevõttes tasutakse igakuiselt palgakulude, kontorikulude, müügi- ja turunduskulude eest jne. Meie äris on ainuke püsikulu toode, mida ise tarbime. Keegi ei  pea ostma mitte midagi, kui ta ei soovi seda.

"samasugune toode on müügil jaekaubanduses paari euro eest"
MonaVie patenteeritud käitlemisprotsess võimaldab hoida antioksüdantide taseme 10-15 korda kõrgemal tasemel kui ühelgi teisel marjal või puuviljal, mida on võimalik poest leida. Meie tooted on 100% mahlasisaldusega. Tavalised mahlad kaupluses sisaldavad 10-40% mahla ja ülejäänud on vesi, suhkur ja kunstlikud magusained. Kui sul on samad viinamarjad, siis see ei tähenda, et sa saad täpselt sama veini. See sõltub kõik viisist kuidas neid käideldakse ja pakendatakse tarbijate jaoks.

Palun kirjeldage, kuidas MonaVie müügivõrk toimib

MonaVie on ülemaailmne tervise valdkonnas tegutsev ettevõte, mille toodete distributsioon toimub inimeselt inimesele, ilma vahendajateta. Tegemist on tutvuskonna äriga. Seda kutsutakse ka soovitusturunduseks.

Soovitusturunduse valdkond ja viis tooteid inimeselt inimesele turustada on enam kui 100 aastat vana. Selles valdkonnas tegeleb üle 80 miljoni inimese enam kui 150 riigis. Soovitusturundus ettevõtete ärimaht on enam kui 125 miljardit dollarit aastas, mis on suurem kui kogu Ameerika Ühendriikide spordi- ja meelelahutustööstus kokku. Iga sportlane ja näitleja USAs töötab väiksemas valdkonnas, kui seda on soovitusturundus. Majandusteadlased ennustavad soovitusturundus valdkonna plahvatuslikku ja mitmekordset kasvu järgmise 5-10 aasta jooksul üle kogu maailma.

Oluline on aru saada, et see ei ole mahlamüügiäri! Tutvustame lihtsalt võimalust, kuidas igaüks saab endale MonaVie'st tooteid tellida. Iga distribuutor hakkab teenima raha, kui on leidnud ärisse vaid kaks partnerit.

Pealtnägija: Imemahla abil rikastumine jääb kättesaamatuks unistuseks 24.10 asub SIIN

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara