Eesti õlleturg liigub kvaliteetõllede suunas

Mitmekesiste maitsenüanssidega gurmeeõllede sobitamine toiduga on saanud kasvavaks trendiks kogu Euroopas. Servaali OY on kvaliteetõllede turuliider Soomes ja Baltikumis. Alates tänasest hakkab ettevõtet juhtima eestlane.

Best Sales uuris Servaali OY värskelt juhilt Ertti Hermansonilt ja Baltikumi ettevõtete tegevdirektorilt Andres Laanistolt, milline on kvaliteetõllede turg Eestis ja millised on müügitöö erinevused kolmes Balti riigis.

Kuidas te positsioneerite ennast Eesti suurtootjate suhtes (Saku, A Le Coq)?

Ertti Hermanson: Eesti suurtootjatega võrdlemist väldime. Pigem arvame, et veame ühiselt seda vankrit, et õlle tarbimine Eestis muutuks üha kultuursemaks ja Eesti tarbijad üha õlleteadlikumaks. Spetsiaal- ning super-premium õllede osakaal kogu turul müüdavast õllemahust on väga väike ja mõõdetav mõne protsendiga, kuna valdava osa müügivolüümidest moodustavad mainstream ja low segment õlled.

Andres Laanisto: Sajandite pikkuse traditsioonidega eripruulide esindajana meeldib meile mõelda, et jutustame lugusid, mitte ei turusta õlut. Viimasega saavad hakkama kohalikud õlletööstused.

Milline toode on teie sortimendis Eestis kõige enam müüdud?

Andres: Teatavasti ameeriklaste Bud (USA- s tuntud Budweiserina) on enammüüdud õlu maailmas ja ka meie valikus on antud unisex lager – õlu kõrgete käibenäitajatega. Samas on heameel, et kaasmaalased on järjest nõudlikuma maitsemeelega ja viimasel ajal koguvad kiiret populaarsust tuntuim ale – tüüpi Belgia kloostriõlu maailmas – Leffe, samuti unikaalse maitsega Belgia nisuõlu Hoegaarden. Moe – ja disainivaldkonnas tegutsevad õllenautlejad ei saa läbi Itaalia kultusbrändi Peronita ja tšehhi õllede austajad hindavad kõrgelt maailma esimest pilsner – tüüpi pruulist Pilsner Urquelli. Servaali Estonia valikus on üle 50 pudeli- ja 15 erineva vaadiõlle.

Kas Servaali fookus on rohkem jae või HoReCa suunal?

Andres: Heameel on tõdeda, et HoReCa professionaalne lähenemine ja teenindus on laienenud ka jaekaubandusse, nt hiljuti avatud suurepärase õllevalikuga Selver Gourmet’ ja Vertigo Gourmet’ kauplused, Stockmanni, Solarise ja osade Rimi hypermarketite õlleriiulid pakuvad uudse üllatusmomendi igale õllesõbrale.


Millised on olulisemad erinevused Eestis ja meie naaberriikides kliendisuhete arendamisel?

Ertti: Kui teha väga suur üldistus kliendisuhete erinevustest, siis on  Leedu enim hinnale keskendunud, Läti rohkem isiklikele suhetele keskendunud ning Eesti üha rohkem teenuse ja tugiteenuste kvaliteedile keskendunud.

Kuigi moodustame ühiselt Balti riikide regiooni on erinevused kolme riigi vahel siiski märkimisväärsed.
Leedus on õlle hinnad nii jaekaubanduses, kui HoReCas  Balti riikides (peamiselt väiksema aktsiisimaksu tõttu) kõige madalamad. Leedus on hetkel ca 18 õllede impordiga tegelevat ettevõtet, kes enamjaolt on keskendunud jaemüügile. Servaali strateegia on olla eelkõige tugev HoReCa sektoris ning see on meil ka hästi õnnestunud. Täna oleme suurima õllevalikuga juhtivaid importõllede müüjaid just Leedu HoReCa sektoris, kus on viimastel aastatel kasvanud  super-premium ja special õllede tarbimine.

Läti sisetarbimine langes majanduskriisi ajal drastiliselt, mis kajastus koheselt ka jaemüügis. Servaalit aitas raskeid aegu üle elada keskendumine eelkõige HoReca sektorile, kus märkimisväärne hulk turistidest tarbijaid, kes külastavad Riiat ja Jurmalat ning tarbivad super-premium ja special õllesid. Lätis on väga selgelt välja kujunenud sihtgrupp super-premium toodetele ja see on, võrreldes Eestiga, oluliselt suurem. Sellele on kaasa aidanud mitmed väiksed Läti õlletööstused, mis toodavad kohalikest suurtootjatest maitserikkamaid õllesid. Servaali on täna importõlledes Läti HoReCa sektoris selge liider.

Eestlased on pikka aega olnud lõunanaabritega võrreldes olulisemalt konservatiivsemad oma õlletarbimises. Õnneks on tarbijad viimastel aastatel aru saanud, et kahele kohalikule suurtootja toodangule, kes valmistavad peamiselt lager tüüpi õllesid, leidub maailmas lugematud hulgal erimaitselisi õllesid, mis on väärt nende eest makstavat kõrgemat hinda. Nii nagu veiniturg on Eestis arenenud viimase 20 aasta jooksul märkimisväärselt, on seda sama rada käimas ka õlleturg.


Mis on Servaali peamine väljakutse Eestis lähiaastatel?

Andres: Ülimalt mitmekesiste maitsenüanssidega gurmeeõllede sobitamine toiduga on saanud kiirelt kasvavaks trendiks kogu Euroopas, pakkudes alternaiivseid maitseelamusi kvaliteetveinide kõrval ka fine dining restoranides. Sarnased arengud toimuvad ka kohalikul turul ja meie ambitsiooniks on koostöös nii HoReCa – kui ka jaepartneritega julgustada tarbijaid avastama uusi maitseid, selge rõhuasetusega kvantiteedilt kvaliteedile. Hetkel läbib lõppviimistlust õllehuviliste teadlikkust avardav kontseptsioon, mille lähiajal Balti turgudel lansseerime.

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Teabevara