Noored lahkuvad Eestist, siin puudub kaasaegne kõrgharidus

Kevadel Kopenhaagenis digikonseptsioonide arenduse eriala lõpetav Keit Kollo valikutes sai määravaks vastava eriala puudumine Eesti kõrgkoolide programmist ja mujalt saadav praktilise suunitlusega haridus.

Keit Kollo õpib hetkel Copenhagen School of Design and Technology digikonseptsioonide arendust (E-Concept Development).
"Leidsin selle eriala läbi Tallinnas asuva agentuuri International Language and Educational Centre Evenor, kes aitab kokku viia potentsiaalseid huvilisi erinevate koolidega. Ma läksin Taani õppima, sest tol hetkel üheski Eesti ülikoolis midagi sellist õppekavas
ei olnud. Samuti paelus mind taanlaste praktiline lähenemine
õppetööle," põhjendab Kollo oma valikuid. Peale kooli lõpetamist on tal teadmistele lisaks ka praktilised oskused ja rahvusvaheline suhetevõrk. "Olen leidnud sõpru-tuttavaid üle kogu maailma, mis on avanud minu jaoks väga palju uksi," toob Kollo muuhulgas välja rahvusvahelise ülikooli plussid.

Kuigi ülikoolides on digikonseptsioonide arendus pigem uus eriala, leiab Eestist edukaid näiteid juba väga palju, alustades näiteks riigitasandist või panganduses. "Need on ka maailma mõistes väga suured ja edukad projektid ja demonstreerivad hästi, kuidas digilahendused muudavad inimeste elu lihtsamaks ja efektiivsemaks. Ma usun, et peaaegu igas Eesti ettevõttes on ruumi arenduste jaoks, mis suudavad tulevikus muuta tööd kiiremaks ja parandada info kättesaadavust ning kasutatavust. Samuti saab kasutada digilahendusi edukalt ka müügi edendamiseks," näeb Kollo õpitaval erialal suurt tulevikku.

Tema sõnul on digikonseptsioonide arendusest kõige rohkem kasu neil ettevõtetel, kes on esindatud sotsiaalmeedias ja korraldavad suuremaid kampaaniaid, Eesti ettevõtetest toob ta näiteks Estonian Airi ja Estraveli. "Ise olen konsulteerinud paari start-up firmat, kelle toode või teenus on digitaalne ja müük toimub läbi digikeskkonna. Parimad tooted digilahenduste jaoks on kindlasti elektroonilised, kuid viimasel ajal on hakatud aina enam mõtlema, kuidas ka füüsiliste toodete kättesaadavust parandada, sealjuures ka kõik lisad, mis ühe tootega kaasas käivad," viitab Kollo uutele arengusuundadele. Projektid, millega ta hetkel tegeleb, on põhiliselt reklaami, teenuse kasutatavuse parandamise või info kogumise eesmärgil tellitud. "Kuidas need projektid müüki mõjutavad, selgub alles mõne aja pärast. Digireklaamide eelis on aga lihtsasti põhjendatav: palju kergem on mõõta tulemusi, neid analüüsida ja neist õppida. Tänu sotsiaalmeediale on võimalus oma klientide harjumusi ja eelistusi teada saada palju lihtsam, tõhusam ja soodsam."

Eestis on Kollo võimalikud tööandjad pigem turundusteenuseid pakkuvad firmad. "Kuid taaskord sõltub see paljustki töömahust ja probleemidest, millele lahendusi vajatakse. Inglismaa näitel oskan öelda, et tavaliselt figureerivad taolised spetsialistid ka brändide marketingi osakonnas, kes teevad erinevate agentuuridega koostööd, et
võimalikku head lahendust leida," selgitab Kollo. Kui palju selliseid spetsialiste hetkel Euroopas ja Eestis on, ta öelda ei oska. "Täpset numbrit on raske öelda, tean, et vastava haridusega inimesi on
vaid käputäis, kuna tegu on küllaltki uue erialaga. Kindlasti, aga
leidub spetsialiste, kes on omandanud teadmisi ja oskusi läbi
kogemuste."

Disainikonseptsioonide arenduse eriala koosneb kahest osast. Esimene pool on multimeedia disain ja kommunikatsioon, mis kestab kaks aastat. Selle sees omandatakse oskused ja teadmised disainis ja kodeerimises ning algteadmised kommunikatsioonis ja turunduses, millele järgneb kolmekuuline praktika.Teine pool õppeprogrammist on digikontseptsioonide arendus (E-Concept Development). "Mina olen spetsialiseerunud projektijuhtimisele, e-kommertsile, e-kommunikatsioonile ning e-turunudusele," kirjeldab Kollo. "Esimene aasta koosneb paralleelselt loengutest ja projektidest. Tegime 3 projekti semestris. Kõik projektid on tehtud päris klientidele. Viimase semestri jooksul tuleb läbida vähemalt kolmekuuline praktika ja kirjutada lõputöö," kirjeldab ta õppeprotsessi ja rõhutab, et saadava hariduse üks suurimaid plusse on õppejõud, kes omavad suuri kogemusi ärimaailmas. "Meil on õppejõude nii Taanist kui ka väljaspoolt, kes on töötanud firmades nagu Google, BBC, Microsoft või olnud ise edukad ettevõtjad."

Hetkel teeb Kollo kohutsulikku kolmekuulist praktikat Londonis Farringdonis. "Töötan noores digiagentuuris nimega Maido
(www.maido.com), mis tegeleb peamiselt sotsiaalmeedia rakenduste
loomisega. Kuigi tegu on alles agentuuri esimese aastaga, võideti just
hiljuti New Yorgis esimene auhind Amazing Spiderman'i Facebooki
rakenduse eest. Minu töökohustuseks on paljustki lahenduste välja mõtlemine, klientidega suhtlemine ja projektijuhtimine."


Küsimusele, kas plaanid kunagi Eestisse tagasi tulla, vastab Kollo pigem lootustandvalt: "Miks mitte! Kuid enne tahaks veel natuke maailmas ringi vaadata ja ka magistri lõpetada."

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara