Kümme trendi, mis mõjutavad tarbimist

Euromonitor International toimetuse juht Gina Westbrook toob erinevatele tarbijauuringutele tuginedes välja globaalsed tarbimistrendid järgmiseks viieks aastaks.

Järgnev on sissejuhatav ülevaade tootjate ja kaupmeeste valikuid ning turundus- ja müügitööd mõjutavatest muutustest. Äripäeva müügiveeb Best Sales avaldab lähiajal ka detailsema kirjelduse väljatoodud trendidest ja vastavatest uuringutest.

1. Väärtuste otsing
Majanduslanguse tulemusena võttis tarbija enda kätte kulutamise ohjad ning muutus oluliselt teadlikumaks sellest kuidas, kuna ja kus ta ostud teeb.

2. Ettevaatlikum lähenemine krediidile
Tarbijad on keskenunud eksisteerivate kohustuste täitmisele. Uut krediiti käsitletakse vastutustundlikumalt, kasutatakse olemasolevaid krediitkaarte või minnakse üle deebetkaartidele, et oma kulutusi piirata.

3. Tarbijad haaravad ohjad
Uuel ettevaatlikkuse ja kaalutletud ostmise ajastul ei võta tarbijad enam marketingi täie tõe pähe. Inimesed võtavad ette isklikke uurimusi ning annavad oma arvamusest teada, võttes seega aktiivsema rolli.

4. Multikultuurne tarbimine
Kaupade ja teenuste pakkumisel Euroopas ja USA-s tuleb järjest enam tähelepanu pöörata kultuuriliste ja usuliste eripäradega sihtrühmadele.Lisaks järjest laienevale tööjõu rändamisele on uuteks sihtgruppideks ka välistudengid.

5. Võitlus ülekaalulisusega
Kasvav trend on tervislik ja kaalu kontrolliv toitumine. Siiski on ülekaalulisus järjest suurenev probleem, sealjuures ka arenevatel turgudel.

6. Uus suhtumine vananemisesse
Vananeva populatsiooni ja liberaalsema ühiskonna juures on suhtumine noorusesse, keskikka ning vanaduspõlve tähelepanuväöärselt muutunud, hägustades traditsioonilised moe ja elustiili eakohasuse piirid. On selge, et tarbijanõudlus on vähem vanusepõhine kui kunagi varem.

7. Kogemuste tarbimine
Majanduslanguse algusest on arenenud turgude tarbijad keskendunud vähem materiaalse vara korjamisele ning otsivad pigem tujutõstvaid või isegi elumuutvaid kogemusi.

8. Sotsiaalse vastutuse kasv
Kuigi tarbijad on majanduslanguse algusest muutunud väärtusteadlikemaks on näha ka märke, et paljud on muutunud kaastundlikumaks ja sotsiaalselt vastutustundlikumaks. Inimesed on nõus maksma rohkem toodete eest, mille tootmisprotsess on eetilisem, jätkusuutlikum, või millega tuleb kaasa lubadus heategevuslikuks annetuseks.

9. Keemiline Backlash
Tarbijate suurenev mure oma tervise ja heaolu pärast ning teadlikkus potentsiaalselt ohtlike kemikaalide olemasolust igapäevastes toodetes, kasvatab nõudlust naturaalsete koostisosade kasutamiseks kõiges – pakendatud toidust hügieenitarveteni.

10. Mobiilne kookon
Tarbijad on sattumas sõltuvusse nutiseadmetest nagu mobiiltelefonid ning tahvelarvutid, kuna need pakuvad üha kasvavat hulka toiminguid igal pool ja igal ajal – alates ostlemisest, meelelahutusest ja suhtlusest kuni panganduse, hariduse ja GPS navigeerimiseni.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Teabevara