Kaupmehed näevad tarbija käitumise muutumist

Kui priiskamise geeniga sündinute osas pole kulutamise teadlikumaks muutmisel eriti midagi ette võtta, siis tavatarbija juures märkavad suuremad kaupmehed muutusi. Neid lisandub lähiaastail veel.

"Oste tehakse kaalutletumalt ja teadlikumalt, impulssostude osakaal on väiksem. Oluliseks trendiks on osta kaupu kampaaniate ajal soodushinnaga," kirjeldas ostuharjumuste muutusi Selveri müügijuht Kristi Lomp. "On ekslik arvata, et inimesed jahivad odavaid asju. Pigem ostetakse kvaliteetsemaid ja natuke kallimaid tooteid, aga kampaaniahinnaga. Enam ei eelistata alati ühte marki sinki või juustu, vaid seda, mis on hetkel soodsam". Seejuures on inimesed muutunud teadlikumaks ka toodete osas, etikette loetakse Lompi sõnul rohkem, vaadatakse kilohinda ning erinevate ainete sisaldust.

Prisma Peremarketi juhi Janne Lihavaineni sõnul on toidukaupadest rääkides tarbijate käitumises juba mõnda aega märgata seda, et eelistatakse poest osta toorainet ja rohkem toitu kodus ise valmistada. Lisaks on ka Lihavaineni sõnul kasvanud tarbijate oskus võrrelda hindu ning koostisosi. "Eelistatakse koostiselt puhtamaid ning kvaliteetsemaid toiduaineid ja on näha, et vähenemas on kõiksugu "light" nimetusega toodete osakaal ostukorvis. Tarbekaupade ostmisel pööratakse hinna kõrval järjest enam tähelepanu toote kvaliteedile ning eeldatavale kasutuseale," märkis Lihavainen ja lisas, et tarbija on muutunud ratsionaalsemaks ning see trend jätkub.

Ökotoode endiselt nišš

Selveri müügijuhi sõnul armastab eestlane hästi süüa ning toidukomponendid on väga olulised. Kuigi mahetoit on kasvav trend, puudutab see see Lompi sõnul siiski veel väikest osa tarbijaskonnast. Eestlased pole tema sõnul eriti ökousku ega osta ka palju dieettooteid, pigem on oluline, et tooraine oleks värske ja kohalik.

Kuigi toidukaupu on ostetud ka majanduslikult keerulisematel aegadel, siis inimeste teadlikkus on tõusnud ja käesoleval aastal jälgitakse rohkem ka kampaaniahindu ja soodushindu. "Konkurents on muutunud tihedaks, seega peab iga kaupmees püüdma kliente nutikalt - pelgalt heast hinnast enam ei piisa. Eesti tarbija soovib näha laia tootevalikut, et ise otsuseid teha, talle on olulised kõrge kvaliteet, personaalne teenindus ning kiirus - et kauplusesse saaks lihtsalt kohale ning ostud kiirelt tehtud," märkis Lomp.

Hüpermarket asendab eripoodi

Lihavaineni sõnul on viimasel ajal järjepidevalt tõusnud nende kauplustes garderoobi- ning tarbekaupade osakaal. Inimesed on tema sõnul hakanud soodsalt soetama hüpermarketitest tooteid, mida vanasti käidi mööda linna eripoodidest otsimas, raisates selleks aega ning raha. "Aasta alguses on tarbimine tõenäoliselt tavalisest ettevaatlikum, kuna inimestel ei ole veel päris täpselt teada, kui palju näiteks elektrihinna tõus nende rahakoti pihta lööb," märkis Lihavainen ning lisas, et eestlane pole tema sõnul väga suur tarbija.  Ühest küljest piirab raha vähesus, teisalt takistab eestlase arukus hullustega kaasa minemast.

Osale arutelus

  • Kaisa Gabral, Kristi Malmberg

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Teabevara