Milline oli 2012. aasta silmapaistvaim turundustegu?

Mis jäi meelde turundusaastast 2012? Äripäeva teemaveeb Best Marketing alustas turundusekspertide arvamuste avaldamist.

www.best-marketing.ee lehel on välja toodud kampaaniaid ning toote- või teenuse lansseerimised koos põhjendustega, miks need silma jäid ja märkimist väärt on. Esimeses osas avaldati Igor Baturini (Creatum), Katri Keremi (EBS), Jüri Kriisemanni (EMT) ja Tõnu Kõva (Age McCann) arvamused.

Tegu on arvamusavaldustega. "Aasta Turundustegu 2012" valib konkursile esitatud tööde põhjal ekspertþürii. Võitja selgub Aasta Turundussündmusel Password 13. märtsil 2013 Tallinnas Coca-Cola Plazas.

Reklaamiagentuuri Creatum loovjuht Igor Baturin:

Rock Untouchables

•Esteetika ja läbimõelduse poolest aasta tipp
•Eesti uute (kunsti)talentide kaasamine reklaami – Tanel Toom reþissöörina
•Korralikult (nii mõttelt kui graafikalt) läbi komponeeritud paljudes kanalites (pakendidisain, veeb, TV, print jne)
•Teadlik eemaldumine reklaami argisest pragmatismist, kõrgema kunstilise lati seadmine
•PINGUTUS ja töö selle nimel, et Eesti reklaam oleks konkurentsis oma nabast kaugemalgi

RMK

•Meelejääv (ja sisuline) erilahendus CC Plazas
•Matkaraja lansseerimise meediakäsitlus laiemalt (meeldisid ka inserdid printmeedias)
•RMK otsinguline vaim läbi viimaste aastate, julgus olla nähtav mitmes mõttes
•Tuntav hea klapp agentuuri ja tellija vahel
•Missioon ehitada silda looduse ja urbanistliku krõbuski vahele


Lennusadam

•270 000 külastajat tänaseks – Eesti mastaabis siiski über!
•Meeskonna hea PR`i tunnetus – ostetud reklaamile kulus vähe
•6 sihtriigile suunatud turundus, sloganid jm – turistide suur huvi
•Graafiline ühtsus nii sisedisainis kui kommunikatsioonis
•Patt oleks mainimata jätta Creatumi osalusega projekti – võimalus kergitada oma hända


EBS-i turundusprofessor Katri Kerem:

Olen oma ametist hoolimata tegelikult väga halb reklaamitarbija. Kuna ma telekat ei vaata, siis saan kohalikest kampaaniatest teada tudengite vahendusel ja valdavalt põhjusel, et kosta on olnud kõvemat ämbrikolinat. Paar asja on siiski ka heas mõttes meelde jäänud:

Käisin Kumus näitusel "Mood ja külm sõda". Külastasin näitust uuesti selle sulgemispäeval (esimesel korral oli aeg napp) ja sain aru, et tegemist on tõesti "sündmusega". Näitus oli väga hästi ja huvitavalt koostatud ja leidis palju vastukaja, rääkis enda eest ise ning ei vajanud ülemäära palju traditsioonilist reklaami. Väga hästi välja töötatud "toode" kui võib niiviisi öelda, olen kuulnud, et "kordusostjaid" oli rohkesti.

Aasta algusest jäi meelde "100 põhjust, miks on Eestis hea elada" - tore algatus, mis loodetavasti pani paljusid mõtlema selle üle, kas on vaja lakkamatult elu ja ilma üle viriseda. Pidev hala võib lõpuks isetäituvaks ootuseks osutuda.

Tavalistest "tudengid toovad tundi" kampaaniatest on positiivselt silma jäänud Rimi klipid. Naljapõhised reklaamid kipuvad üldiselt kiiresti kuluma ja tüütuks muutuma, kuid Rimi reklaamid on sageli selles mõttes erandid. Rimi puhul tuleb esile tõsta ka iseloomulikku käekirja, nende reklaamistiil on suhteliselt ühtne ja äratuntav.

Aasta hämmastaja tiitel kuulub Tamrexile, kes on oma meediakulutusega lausa tippreklaamijate hulka jõudnud. Peab ikka arvestatav tulubaas olema, kui on võimalik suurte päevalehtede esikaantel kõrgehitusel töötamiseks vajalikke rakmeid korraga kogu Eesti rahvale reklaamida


Reklaamiagentuuri AGE McCann strateegiajuht Tõnu Kõva:

Ühtegi FMCG lansseerimist ei meenu; Prisma kliendikaart ja Partnerkaart võivad osutuda pigem äriliselt küsitavateks (antakse raha ära, ent inimeste käitumine jääb suuresti muutumatuks); telekomisektoris Tele2 uus kontseptsioon jääb siiski nõrgaks; Cherry jääb hoolimata käibe kahekordistamisest ja ärimudeli laiendamisest siiski marginaalseks….

Pangandusest võiks esile tuua Nordea "uus aeg nõuab uusi standardeid", kuna see tunnistab, et "rohkem seda sama" lähenemine ei tööta ning vajalikud on muudatused. Paraku on see minu teada adaptsioon.

Kui vaadata avaramalt, siis võiks 2012 aasta silmapaistvamaks turundusteoks lugeda Keskerakonna 2013. a. kohalike omavalitsuste valimise kampaania I etappi (tasuta ühistransport ehk inimeste meelitamine Tallinna). Teiselt poolt võib sama kampaaniat käsitleda Tallinna linna elanike arvu ja tulubaasi suurendamise kampaaniana. 


EMT ärikliendi divisjoni juht Jüri Kriisemann:

Meelde jäi energiaturu avanemisega seotud tegevus - seda muidugi kõigi turuosaliste poolt, mitte ainult Eesti Energia tegevus, aga viimane riisus ikkagi koore selle kampaania käigus.

Tooteturundusest jäi meelde Saku Õlletehasereinheitsgebot mõiste turule toomine koos uute õllesortidega. Soliidselt ja enesekindlalt läbi viidud kampaania.

Massiivsuse poolest jäi kindlasti meelde ka bussiradade mahamärkimine kui ettevalmistav kampaania Tallinna tasuta ühistranspordi turuletoomiseks, kus muidu ökohuvilised eestlased oma tõelise pale avasid ja keeldusid autodest loobuma, milles muidugi oli oma osa ka korralduslikel ebakõladel.

Meelelahutussektorist tahaksin tunnustada Ott Leplandi, kes oma Eurovisiooni 6. koha suutis paremini turunduse huvides ära kasutada kui kunagised esikoha võitjad seda tegid.

 

Osale arutelus

  • Silja Oja

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara