Tele2 maksis klientidele boonust konkurentide rahaga

Tele2 korraldas 2012. aasta sügisel kavala kampaania. Iga vastuvõetud kõne eest pakuti viis senti raha seadmete või teenuste ostmiseks. See raha tuli tegelikult konkurentide taskust.

EMT eitab analoogse pakkumise tegemist oma klientidele, Elisa omakorda nn "letialuste" tasuta kõneminutite pakkumise olemasolu. Tele2 väidab vastupidist. Kas varjamise põhjuseks on Elisa ja EMT läbikukkunud kampaaniad?

Tele2 pakkumise nipp seisnes selles, et üks operaator maksis teisele oma võrgu kasutamise eest seaduse järgi üle 6 sendi minuti eest ning Tele2 andis sellest 5 inimestele tagasi. Ühe sendi eest rääkisid, viis tuli boonust. Kui näiteks võtsid vastu 100 minutit EMT või Elisa võrgust tehtud kõnesid, teenisid boonuseks 5 eurot soodustust telefoni ostuks või tasuta kõneaega. Selle raha maksid Tele2-le võrgu kasutamise eest konkurendid.

Kampaania oli Tele2 jaoks edukas. „Mulluse detsembriga võrreldes helistati Tele2 Smart kõnekaardile ja Tele2 boonuspaketile sisse 10 miljonit minutit enam. Muudele pakettidele sisse helistamine ei erinenud ega suurenenud tavapärasest märkimisväärselt, seega on just hüppeliselt tõusnud sissehelistamise kampaania tulemus,” kommenteeris Tele2 müügidirekor Jaanus Seppa kampaania edu.

Kas Tele2 kõneajaboonus Smardile tuli ka siis, kui helistati Tele2 enda võrgust? Selgus, et boonuse saamiseks tuli leida teises võrgus olev sõber ja paluda temal helistada. „Oma võrgust helistamise eest me boonust ei pakkunud. Boonuse eelduseks oli see, et teisest võrgust sisse helistati. Nii oli võimalik operaatoritel omavahelise arveldamise arvelt kliendile boonust pakkuda,” selgitab Seppa.  EMT avalike suhete juht Kaja Sepp muigab selle jutu peale: „Ma olin sügisel üllatunud, kui aina nägin Tele2 töötajaid EMT esinduses liitumisi tegemas. See pole väga tavapärane, tavaliselt ollakse oma eraisiku numbritega lojaalselt ikka oma tööandja juures . Olin tõesti imestunud, et mis Tele2s lahti, et oma töötajad konkurendi juurde üle tulevad. Praegu oletan, et ju nad tahtsid ilmselt oma Smart kõnekaardile boonust teenida. Seega toimis see hästi ka Tele2 töötajate täiendava motiveerimise skeemina, ehkki minu jaoks on ikka natuke naljakas, et selleks peab konkurendi juurde lepingut tegema minema,” imestab Sepp.

Tele2 müügidirektori sõnul pakkusid nii Elisa ja EMT sarnaseid boonuseid.  „Kõneboonuse kogumiseks olid konkurentidel kaardid: Elisal Zen ning ka EMT oli ka vastav pakett, millele kogunes vastuvõetud kõnede eest boonusraha. Tele2-s sai seda boonusraha vahetada kliendihinnaga seadmeteks. Konkurendid aga boonuse eest seadmeid osta ei võimaldanud. Elisa Zenil sai punkte vahetada näiteks teenuste eest tasumiseks,” kirjeldab Seppa.  EMT eitab sellise pakkumise tegemist: „EMT-l küll sellist kampaaniat ei olnud,” kinnitab Sepp konkreetselt.

Nn "Letialused" pakkumised on väljatoodud lehel räägisoodsalt.ee

 

 

 

 

 

 

Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski eitab sellise kampaania toimumist. „Taolist kampaaniat ei ole Elisa korraldanud. Tele2 on selle teabe oma välisveebi omavoliliselt üles seadnud. Elisa on pöördunud ka Tarbijakaitseameti poole, et see ebakorrektne teave saaks Tele2 kodulehelt kõrvaldatud,” kommenteerib ta.

Uuest aastast kadus siiski konkurendi arvelt kõneboonuste maksmise võimalus. Võrgukasutamise tasu vähenes 6 sendilt 1,5 sendile. Operaatorid lõpetasid boonuse pakkumise. Seppa sõnul pakkus Elisa vastuvõetud kõnede boonust kuni 31.12.2012. „Ka EMT on lõpetanud boonuse pakkumise,” viitab Seppa taas EMT enda sõnul olematu pakkumise lõppemisele. Seppa sõnul kujunes veidi tavatu kampaania Tele2 jaoks üliedukaks. Tänaseks on kliendid boonusraha eest saanud endale 1400 telefoni ning inimestel on kasutamata veel veidi üle 80 000 euro.

Aasta lõpu eripakkumiste hinnatase viitab tõsisele rabelemisele hinnaliidri positsiooni nimel. Sealjuures ei taha ka EMT hinnakonkurentsist loobuda. „EMT-l oli "lauaalune" pakkumine 4 euro eest 1000 minutit igasse võrku ja edasi 1 sent minuti eest,” kirjeldab Seppa.

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Teabevara