Kuulujututurunduse kuus saladust

Kuulujututurundusest on saanud üks olulisi vahendeid, mis võimaldab infoga ülekoormatud ühiskonnas ettevõtetel esile tõusta. Kuulujuttu oskuslikult levitades teeb ettevõte endale mõjuvaimat ja odavaimat reklaami.

1. Vajuta kuulujutu mõjuvõimsat nuppu
Inimesed räägivad kindlasti brändist või ettevõttest, kui loos on:
tabuteemad - seks, valed või nn vannitoanaljad
midagi väga ebatavalist
midagi naljakat või ülilõbusat
midagi salajast, mis algab näiteks lausega: "Ma ei tohiks seda sulle rääkida, aga..."
Kuulujututurunduse ainuke eesmärk on muuta see sõnum nii mõjusaks, liikumapanevaks, kaasahaaravaks, lõbusaks, et inimestel tekib tahtmine seda teistega jagada. Kokkuvõttes teevad nemad ettevõtja eest turundust edasi ning seda tasuta.

2. Püüa meedia tähelepanu
Kõige lihtsam viis panna inimesed tootest rääkima, on pääseda meedia huviorbiiti. Selle saavutamiseks on vaja teha midagi enneolematut, mis ületab uudisekünnise. Kui õnnestub saada oma looga artiklitesse ja uudistesse, on võimalik jõuda suure hulga inimeste teadvusesse. Seda ei ole enamasti reklaamiga võimalik saavutada.

3. Kui reklaamid, siis tee seda tähelepanu äratamiseks
Tänapäeval tuleb unustada tarbijate harimine, informeerimine ning nende veenmine. Tarbijad on selleks liiga targad. Selle asemel tuleb teha midagi omapärast ja ebaharilikku, et saavutada inimeste tähelepanu.

4. Valluta oma kuulujutuga kõrgeim mäetipp
Tuleb mõelda välja kõige ambitsioonikam turunduseesmärk, mida enamik konkurentidest mitte kunagi ei proovigi saavutada. Kõige parem oleks teha seda esimesena, sest inimestele jäävad esimesed alati meelde. Ei ole vaja karta vigu, vaid tuleb riskida. Kuulujuttu luues tuleb olla palju sallivam vigade suhtes kui muidu, muudmoodi ei ole võimalik vallutada oma ala nn kõrgeimat mäetippu.

5. Ole hulljulge ja loov
Vapustavad ideed nõuavad loomingulisust, julgust ja püsivust, kuid tulemused on sellevõrra imetlusväärsemad. See on ilmselgelt raske töö: läbi tuleb töötada vähemalt poolsada tavapärast või lausa kehva ideed, enne kui leitakse õige, millega edu saavutada.

6. Hoia oma tootel silma peal
Kui oled otsustanud kuulujututurundusega kaasa minna, on tähtis oma tooteid kontrollida. Negatiivne kuulujutt võib ühe hetkega teha olematuks aastatega saavutatud tulemused. Meile meeldib rääkida asjadest, mis meid häirivad, näiteks halb teenindus kaupluses, kokkupuude ebaprofessionaalse kinnisvaramaakleriga jne.

Allikas: Mark Hughes'i raamat "Buzzmarketing" 

Osale arutelus

  • Ave Lepik

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara