Kastein: kõige hullem on see kui õlu "kilepiimastub"

Saku õlletehase juhi Margus Kasteina sõnul ostetakse õlleturul brändi ja maitset ega tehta valikuid selle järgi, kas hind on üks sent odavam või kallim. Selline hinnavahe määrab jaekaubanduses kilepiima ostuotsuse.

Äripäeva turundusveebi best-marketing.ee seminaril "Hinnastamise parimad praktikad" räägiti väärtusmüügi ja hinnamüügi erinevustest ning hinnastamise kavalatest nippidest.

Kastein näeb hinnatundlikkuse osas turul erinevaid perioode. "Masu ajal läks korralikuks hinnaga ületrumpamiseks ja selle tulemusena olid aastal 2009 kõik õlletootjad raskustes. 2010 hakkas turg veidi tagasi tulema," märkis ta.

Saku õlletehase juhi sõnul on Eesti eripäraks kahe suure joogitootja olemasolu. Võitlus käib Saku ja A. Le Coqi kui ettevõtete vahel, kuid erinevalt piimast ka brändide, pakendite ja maitsete vahel.

Õlleturul on konkurents tihe – lisaks on märkimisväärne turuosa private labelitel, Viru Õllel ja uue tulijana Taani tootjal Royal Unibrew. "Päris identseid tooteid meil konkurentidega ei ole. Näiteks alkoholi sisaldus ja pakendite suurused on sageli erinevad, rääkimata õlle peamisest argumendist – maitsest," märkis Kastein.

Ta tõi näiteks, et 1,25-liitrist Coca-Colat ei saa mujalt kui bensiinijaamast. "Bensiinijaamast tahetakse osta just sellise suurusega pudelit ning see on kõige optimaalsem just sellist suurust sinna toota. Samas supermarektist saad kaheliitrise pudeli, restoranis sama joogi hoopis 0,25-liitrises klaaspudelis," tõi ta välja pakendi mitmekesisuse. Kasteina sõnul on erinev pakend ja suurus sageli selleks, et tihedas hinnakonkurentsis eristuda.

Lõpetuseks kirjeldas Kastein õlletootja õudusunenägu. "Kõige hullem, kui õlu "kilepiimastub". Et hakatakse valima selle järgi, kes pakub üks sendi odavamalt."

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara