Kas Eestis on väärtuse või hinna turg?

Äripäeva turundusveebi Best Marketing seminari „Hinnastamise parimad praktikad” lõpus toimunud vestlusringis jagasid praktikud oma kogemusi ja vastasid osalejate küsimustele.

Kas kliendil on hinna osas pigem oma arvamus?

Brändingagentuuri Identity juht Ants Lusti: Isegi kui on, siis nad ei avalda seda, sest kardavad, et pakuvad kõrgema hinna kui mina küsiks.

Kui teete kampaaniapakkumisi, siis palju te soodustooteid välja panete? Kui palju on liiga palju?

Prisma turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas: Meil on väga täpselt paika pandud, et riiuliotstes pakutakse soodustooteid. Sooduspakkumine töötab siiski ainult juhul kui mingid valitud kaubad on soodsamad. Oli aeg, kus mõned ketid tegid tõesti palju soodustusi. Kõik hinnad lausa karjusid vastu ja kõik oli allahindluses. Mingist hetkest see ei tööta enam.

EMT ärikliendi divisjoni juht Jüri Kriisemann: Tuleb jälgida jälgi looduses. Tele 2 tõi välja need nn peidetud hinnad „räägi soodsalt” lehel. Seejärel ütles Marika Raiski Elisast, et nemad sellest aastast enam letialuseid pakkumisi ei tee. Põhi on käes! EMT toetab kindlasti konkurentide turu jahutamise püüdlusi.

Kas seoses euro tulekuga peab rohkem muutma hinda, et tuleks märgatav müügikasv?

Lainas: Jah, märgatavalt rohkem. Näiteks 10 senti soodsam ei ole enam mingi soodustus. Samas, näiteks piima puhul loeb ka 1 sent. Eestis on reeglina kõik ketipoed kliendi jaoks lähedal ja valikuid on mitmeid. Näiteks Ida-Virumaal käivad inimesed tõesti poed läbi ja otsivad soodsamat hinda. Tallinnas see nii ei ole. On sellised tooted, mille nimel jaeketid võitlevad iga sendi eest, näiteks kilepiim, banaan, Kirde sai. Nende nimel võideldakse, et olla hinnaliider.

Kui palju Eestis väärtuspakkumise turgu on? Kui palju on neid kliente, kes ostavad kõige odavamat?

Kastein: Meil on 50%  kampaaniatoodete osakaal müügikäibest. Soomes on kampaaniate osakaal 80%. Miks? Seal on kolm suurt jaeketti. Lätis on 90% kampaania müük. Tarbija on võidus, aga pikemas perspektiivis?

Lainas: Jaeketid on kasvanud tohutult suureks. Kui kogu mäng hakkab käima kahe kontserni vahel, siis on oht, et lõpptarbija unustatakse ära.

Milline on teie soovitus Eest ettevõtjatele, kas minna pigem väärtuspakkumise või soodushinnaga mahuäri teed?

Lainas: Kas peab valima. On võimalik ka tasakaal.
Lusti: Kui mahust ja/või madalamatest kuludest tulenevat hinnaeelist ei ole, tuleb tootele/teenusele brändi kaudu kliendi jaoks tähendus luua.
Kriisemann: EMT keskendub kvaliteedile. Kindlasti nõus, et jääb kliente, kes ainult hinda ostavad. Selleks tuleb positsioneerida odavbrändid.
Kastein: Eestis mahuäri ei ole võimalik teha. Saku keskendub väärtusele ja brändidele. Meil on mahu tasakaalustamiseks ka oma mahubrändid. Väärtuse loomine õlle tootmises on esimene prioriteet. Me ei saa öelda, et kallis Eesti rahvas, jooge 30% rohkem. Meil on sotsiaalne vastutus.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Teabevara