Uuring: Elisa möödus EMTst, telekomi turul uus liider

Vastavalt TNS Emori uuringule on mobiilside eraklienditurul Elisa turuosa 34%, EMT turuosa 32% ja Tele2 turuosa 31%.

Elisa erakliendiüksuse juhi, juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul on Elisa tõusmine erakliendi mobiilsideteenuse pakkujana Eestis esimeseks selgelt ajalooline sündmus. „Senine turuliider on esimesel positsioonil püsinud tervelt viimase 17 aasta jooksul - alates konkurentsi tekkimisest mobiilsideturul ehk aastast 1995,“ ütles Andrus Hiiepuu. 

TNS Emori turu-uuringute juhtekspert Mari-Liis Eensalu sõnul on Elisa ainus operaator, kelle turuosa mobiilside turul eelmise aasta jooksul kasvas. Emori uuringutulemuste kohaselt ulatub Elisa mobiilsideteenuse turuosa 34%, samal ajal kui EMT turuosa on 32% ja Tele2-l 31%.

TNS Emor viis Elisa tellimusel küsitluse läbi 2013. aasta jaanuaris ning uuringu valim ulatus 1500 inimeseni vanuses 15-74 aastat.

Tänasel pressikonverentsil vastasid ajakirjanike küsimustele lisaks Hiiepuule Elisa Eesti juht Sami Seppänen ja ärisegmendi juht Jüri Teemant.

Miks on selleks vaja turu-uuring teha, et turuosa teada saada?

Seppänen: Turul ei koguta ega jagata infot erakliendituru kohta. Näiteks selline info, mida edastavad mobiilioperaatorid, annab kokku ligi 2 miljonit klienti. Teatavasti meid ei ole siin 2 miljonit. Eestis on suhteliselt lihtne saavutada 100% turuosa, näiteks kui saadame kõnekaardi postiga kõigile koju. Mina usadan praegu kõige rohkem Emori uuringut.

Teemant: Käisime konkurentsiametis. Ettepanek oli, et riik hakkaks koguma ja jagama infot eradi era- ja äriklientide ning kõnekaartidega liitumise kohta. See ettepanek hääletati maha. Miks? Vastus on tänase uuringu tulemustes. Konkurentidel ei ole kasulik seda infot turule jagada.

Kuidas te eraklienditurul edaspidi kasvate?

Seppänen: Kui klient ütleb, et tema olulisemaks valikukriteeriumiks on hind, siis sellega peab arvestama. Pikaajaliselt ei ole meie eesmärk olla odavoperaator, vaid kvaliteetne operaator, kes pakub oma klientidele taskukohast hinda.

Hiiepuu: Meie selge strateegia on hinnaliidri strateegia.

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara