Jaeketi kampaaniamure: hankija mängib topeltmängu

ETK ostudirektor Kadi Lainelo tõi välja, et harv pole olukord, kui sama kampaaniatoodet pakuvad korraga mitu jaeketti.

”See pole valdav probleem, aga seda esineb. Klient tuleb poodi meie kampaania ajal seda toodet ostma. Selle aluseks on toote hind,” selgitas Lainelo täna toimuval Best Salesi seminaril, mis käsitleb teemat, kuidas müüa edukalt suurtele jaekettidele.

Tema sõnul jälgitakse üksteise kliendilehti. Kui toode on mitme keti kampaanias, tekib hinnakonkurents jaekettide vahel. See pole soodne ühelegi ketile.

”Eesmärk on kaupa müüa. Aga sellisel juhul hakkab klient hinda võrdlema, tekib hinnavõrdlusmoment ja tegelikult ei võida sellest mitte keegi,” kinnitas Lainelo.

Teine probleemikoht sellisel juhul on, et kliendi jaoks puudub eristumine.

”Ta vaatab, et toode on sama ja määravaks jääb hinnaargument. Tekib võistlus hinna alusel - selle asemel, et pakkuda kliendile parimat toodet,” sõnas Lainelo.

Selline olukord kätkeb endast mitut riski: eriti see, et tulevad ajalised hilinemised. ”Toode on võetud mitmesse kampaaniasse, müügimahud on nii suured, et ei suudeta tarnida või tuua,” selgitas Lainelo. ”Meie usaldus kaob ära. Pakume sama toodet, oleme võtnud selle heauskselt valikusse - ja meil ei ole kaupa. Oleme klienti petnud ja ei saa enam hankijat usaldada.”

Osale arutelus

  • Laura Mallene

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Teabevara