Selver: jaeketi märgiga tooted ei kahjusta Eesti tootjate huve

Selveri ostudirektor Tiiu Valk kinnitab oma vastustes Eesti tootjate küsimustele, et Selveri märgiga toodete osakaal kogu sortimendist jääb alla poole protsendi ja suur osa sellest mahust tuleb Eesti tootjatelt.

Kas ei ole mitte nii, et private label (jaeketi märgiga toode) suretab välja kohaliku tootja ja viie aasta pärast ei ole meil oma tootmist?

Kindlasti mitte. Ühelt poolt on täna omatoodete mahud väga väikesed, näiteks Selveri sortimendist moodustab omamärgi toodang tublisti alla poole protsendi. Teisalt toodetakse suur osa private labeli toodetest Eestis kohalike tootjate poolt. Täna annab private label tootjatele kindlad mahud, millega saab oma tootmisel arvestada ning tööd efektiivsemalt teha. Private labeli tootmisel ei pea tootja tegema kulutusi marketingile. Meile valmistavad omamärgitooteid mitmed Eesti suured tootjad ning enamikega neist toimib aastatepikkune hea ja sujuv koostöö.

Milline on jaeketi ja tootja vastutuse piir kampaania mahtude planeerimisel?

Väga erinev ning paljudest teguritest sõltuv. Oleme teinud kokkuleppeid, et ostame ära kogu partii, oleme planeerinud koguseid koos, aga on ka on juhtumeid, kus prognoosi teeb hankija või jaekett ning kooskõlastab seejärel teise poolega.

Vastutus kampaania jääkide osas? Kuidas võtab kett kohustuse, et tagastatav kaup on originaalpakendis ja edasimüügi kõlbulik?

Originaalkastides tagastamine on keeruline, sest nii kaupluse kui ka koostööpartneri eesmärk on müüa. Kui hoiame toodet suletud originaalkastis, siis müüki ei toimu. Loomulikult peab olema kaup edasimüügikõlbulik ja korrektses pakendis ning meie peame selle tagama.

Millal muutuvad lepingud reaalselt läbiräägitavaks?

Lepingud ongi läbiräägitavad.

Milline on jaeketi vastutus kauba liikumisel enda laost kaupluses asuva väljapanekuni?

Meie eesmärk on müüa ja laos müüa ei saa. Seega on jaeketi huvi tuua kaup võimalikult kiiresti müügisaali.

Kas tootjal/hankijal on õigus rakendada vastupidiseid sanktsioone ja trahve jaekettidele?

Meie eesmärk on teha partneritega koostööd, sanktsioonid ja trahvid seda ei toeta.

Kui riik tõstab alkoholi aktsiisis 01.01 viis aastat järjest, siis miks ketid ei ole nõus tõstma hinda samal ajal? Riigimaksu kulu on 1 kuu tootjal. Miks?

Kaupleja huvi on hoida hinda võimalikult kaua madalal, et pälvida kliendi usaldus. Hinnatõstmise tingimused on lepingutes kokkulepitud.

Kuidas välistada, et jaeketis on samaaegselt eri kampaaniates mitu analoogtoodet? (ei pea silmas hooajatooteid)

Analoogtooted pole reeglina korraga kampaaniates, pigem on valikus erinevale sihtgrupile suunatud ja erineva hinnatasemega kaubad. Kampaaniate eesmärk on saada tarbija poodi ja pakkuda talle sobivaid tooteid soodsate hindadega.

Miks on juurdehindlusprotsent omamärgi toodetele palju väiksem kui tootja brändi toodetele?

See ei ole üldjuhul nii, aga üksikuid erandeid võib olla. 

Kas ja kuidas oleks võimalik saada ostujuhtidelt infot, mida nad ootavad oma sortimentidesse? Seda juba enne pakkumiste perioodi.

Kõige lihtsam on ostujuhiga otse suhelda, kontaktid on avalikud.

 

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara