Karl Multer: pangas kaotasid pooled turundustöötajad töö

SEB Balti divisjoni turundus- ja kommunikatsioonidirektor Karl Multer rääkis Best Marketingi konverentsil „Password 2013”, et panganduses tehakse varasemaga võrreldes reklaami 30% vähem. Ka reklaamiagentuuride arv on Eestis vähenenud.

Multeri sõnul on tänaseks iga teine turundustöötaja SEBst lahkunud.

Vahepealsele sotsiaalmeedia buumile viidates nentis Multer, et selles osas on panganduses tekkinud teatud mõttes pohmell. „Uus normaalsus on meid toonud tagasi juurte juurde. Mida  me hakkame lähiajal turunduses nägema, on customer insight´i võidukäik. Minu maailmas on turunduses võtmas oluliselt rohkem ruumi just kliendi vaade,” tõi Multer välja uue trendi.

Multeri sõnul on täna turunduse põhiküsimus, kuidas klientidelt kogutud infost valida, mis on oluline ja mis mitte.

TeliaSonera asepresident Piret Mürk-Dubout arvas, et õigete turundusotsuste tegemiseks on vaja kaks poolt kokku panna. „Tuleb kokku panna välisteadmine ja sisemälu. On vaja üles ehitada masinavärk selle info töötlemiseks. Siis tuleb mängu turundusvõimekus ehk kuidas seda teadmist ära kasutada. Kolmandaks on oluline, kuidas töötavad sinu turunduskanalid, kuidas sa seda teadmist lõpuks ära kasutad kliendi hüvanguks. Kui su hääl on piisavalt kõva, et ka IT poolt mõjutada, alles siis hakkavad toimuma reaalsed muutused,” kirjeldas Mürk-Dubout reaalsete tulemuste saavutamise ahelat.

Multer lisas, et oluline on minna küsimusega "MIKS?" lõpuni välja. „Nii kaugele, et tulemus on käegakatsutav. Näiteks: me oleme parimad, sest meil on parimad tooted. Aga miks need on parimad? Tuleb minna välja lõpuni, aga paraku liiga sageli jäetakse poolele teele," arvas Multer.

Reklaamiekspert ja Tallinna Ülikooli õppejõud Olav Osolin kinnitas, et tuntud reklaamiagentuuride arv Eestis pigem kahaneb kui kasvab. „Juurde tulnud ei ole praktiliselt kedagi, küll aga on mitu suurt ära kadunud. Kogu turg koguneb järjest väiksema arvu inimeste kontrolli alla. Need inimesed on kõigile tuntud juba aastaid. Ega seal palju uut ja revolutsioonilist ei ole. Väga palju sõltub, mida need inimesed usuvad ja kuhu poole vaatavad,” tõi Osolin välja inimfaktori mõju trendide kujundamisel.

Konverentsil tõdeti, et infotehnoloogiline areng on agentuurides ära viinud lihtsad tööd. „Näiteks paar aastat tagasi toodi kohale toode ja paluti kataloogi, öeld: alustuseks tehke foto. Täna seda fotot enam vaja ei ole, klient teeb selle ise,” tõi Osolin välja ühe väikese, aga olulise muutuse.

Osolini sõnul on muutunud ka reklaamiagentuuride innukus konkurssidel osaleda. „Kui varem ei viitsinud agentuurid eriti konkurssidel osaleda, siis nüüd jooksevad sinna kõik. Küsisin agentuuridelt, kui palju nad konkurssidele aega kulutavad. Nad isegi ei osanud seda öelda, aga see on sadu tunde.  Masu aeg on agentuure kõvasti pigistatud,” nentis Osolin.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara