Loe, mille vastu on eksinud ukselt-uksele müüjad

Kolmapäeval rahvusraamatukogus toimunud Tallinna tarbijaõiguste päeval jagas Tarbijakaitseameti jurist Kadi Raudsepp nõuandeid tarbija õigustest ja kohustustest koduukse- ja telefonimüügi korral.

Raudsepp tõi ka näiteid nii koduukse- kui telefonimüügiga seotud kaebustest ja jagas praktilisi soovitusi tarbijatele.

Tolmuimeja müüja lugu

Tarbijale helistati kodupuhastusvahendeid müüvast ettevõttest ning paluti luba tulla uusi tooteid tutvustama. Tarbija ütles, et ei soovi midagi osta aga nõustus siiski tootetutvustusega, kuna helistaja kinnitas, et talle ei tahetagi midagi müüa. Kokkulepitud ajal ilmus tarbija koju tolmuimejaid müüv müügimees. Teinud 2 tundi kestnud tolmuimeja esitluse, hakkas müügimees pakkuma toodet tarbijale müüa. Kuna tarbija oli tehtud tootetutvustusest vaimustuses ning müügimees lubas ainult talle teha ka väga suure soodustusega allahindlust, otsustas tarbija toote osta ning sõlmiski lepingu. Järgmisel päeval saabus sama müügimees tarbija koju tagasi tarbija ostetud tolmuimejaga ning seadis selle ka töökorda ning näitas tarbijale veelkord masina tööfunktsioone, tarbija ise masinat ei puutunud. 5 päeva pärast mõtles tarbija aga ringi ning avaldas soovi lepingust taganeda. Kaupleja keeldus toodet tagasi võtmast, kuna asja on kasutatud.

Raudsepa hinnangul eksis müüja mitme tarbija õiguse suhtes

Pöördudes tarbija poole ning öeldes, et tegemist on üksnes toote tutvustusega ja pöördumine ei ole seotud toote müügiga, on kaupleja kasutanud tarbija koju saamiseks ebaausat kauplemisvõtet, kuna ei selgu pöörduja äriline eesmärk.

Juhul, kui lubatud „allahindlus“ on tegelikkuses toote tavahind, mida pakutakse kõikidele klientidele, siis on selline tegevus tarbija mõjutamine, luues tarbijale eksliku mulje hinnaeelise olemasolust. Tegemist ebaausa kauplemisvõttega.

Kaupleja keeldub õigustamatult asja tagasi võtmast, kuna ka eesmärgipäraselt kasutatud kaupa on kaupleja kohustatud tagasi võtma. Lisaks tuleb siin arvestada asjaolu, et asja on tegelikkuses kasutanud üksnes kaupleja ise, millest tulenevalt tuleks välistada ka asja võimalik väärtuse vähenemise hüvitamine.

Raudseppa ettekandest selgus, et tarbija võib sidevahendi abil sõlmitud lepingust ning koduukselepingust taganeda 14 päeva jooksul. Asja puhul algab tähtaeg päevast, mil asi, samaliigiliste asjade kättetoimetamise korral aga esimese osa asjadest, mis on jõudnud tarbijani ning on täidetud eelnevalt nimetatud teavituskohustused. Teenuse puhul algab tähtaeg lepingu sõlmimise päevast. Kui aga tarbija lepingust taganeb, tuleb talle tagastada tema poolt tasutu viivitamata, kuid mitte hiljem kui 30 päeva jooksul lepingust taganemise teate jõudmisest kauplejani.

Tallinna tarbijaõiguste päev tõi kohale enam kui 200 huvilist – ülelinnalise tarbijaõiguste päeva korraldamisega tähistab Tallinna linn igal aastal märtsikuus peetavat Euroopa tarbijapäeva.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

ElectroAir is looking for active SALES MANAGER

Manpower OÜ

19. november 2017

Teabevara