Uuring: disaini rakendamine tõstab ettevõtete konkurentsivõimet

Eesti Disainikeskuse tellitud uuringu ”Disainikasutus Eesti ettevõtetes ja sihtasutustes” kohaselt kasutavad Eesti ettevõtted disaini jätkuvalt tagasihoidlikult.

TNS Emor poolt läbiviidud uuring annab Disainikeskuse juhi Jane Oblikase sõnul  hea ülevaate, millisel tasemel on Eesti ettevõtted disaini kasutamisel hetkel.
“Millegipärast disaini rolli ja olulisust, eriti just uute toodete ja teenuste puhul, alahinnatakse. Disain toob innovatsiooni nö maapeale, muutes need kasutajasõbralikuks. Just kasutajasõbralikkus on see, mis ettevõttes lisandväärtust loob. Tervikuna kasutavad aga meie ettevõtted veel üsna vähe professionaalset disaini – vaid 33% ettevõtjatest on viimase kahe aasta jooksul seda teinud. Samas 43% disaini kasutanud Eesti ettevõtetest leiab, et see on suurendanud kliendirahulolu ning 40% ettevõtetest usuvad, et disain on suurendanud nende konkurentsivõimet,” selgitas Oblikas.

TNS Emori uuringujuht Jaanika Hämmali hinnangul ei oska ettevõtted, tulenevalt madalast teadlikkusest, näha disaini kasutamist olulise konkurentsieelisena. “Kuigi uuritud ettevõtted disainil oma konkurentsivõimes olulist kohta ei näe, on kaks kolmandikku neist siiski viimase paari aasta jooksul mingit liiki disaini kasutanud. Kõige enam on kasutust leidnud graafiline ning digitaal- ja multimeediadisain. Uusi tooteid ja teenuseid turule toonud ettevõtted on suuremad disainikasutajad ja ka vastupidi: ettevõtted, kes kasutavad enam disaini, toovad turule uusi tooteid ja teenuseid. Disainikasutuse positiivne mõju on näha toote- ja teenusearendusega tegelevate ettevõtete suuremast ekspordiaktiivsusest ning viimaste aastate käibekasvust,” selgitas Hämmal.

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi asekantsleri Ahti Kuninga arvates on uuringu tulemused aluseks lähiaastatel Eesti disainipoliitika kujundamisel.  “Eesti ettevõtluse kasvustrateegia üheks fookuseks on disain,” lisas Kuningas. EASi loomemajanduse koordinaator Anu-Maaja Pallok lisas, et kõnealune uuring on osa Eesti Disainikeskuse kui valdkondliku tugistruktuuri kaheaastasest projektist, mille eesmärgiks on Eesti disainivaldkonna arendamine ja ekspordi suurendamine.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

EasySnap otsib Skandinaavia suuna MÜÜGIJUHTI

Easysnap Co-Packing Northern Europe OÜ

17. detsember 2017

Teabevara