Uue ajastu müügimees on klient

Tarbijad ei võta enam turundust täie tõe pähe. Inimesed teevad isklikke uurimusi ning annavad oma arvamusest teada, võttes seega aktiivsema rolli tootearenduses ja müügis.

Euromonitor Internationali toimetuse juht Gina Westbrook viitas oma ülevaates, et klientide panuse kasv läbi avaliku tagasiside ning tarbijareitingute on avaldanud tugevat mõju näiteks toitlustusärile ja turismile.
"Positiivne tagasiside ülemaailmsetel veebilehtedel nagu TripAdvisor võib väikese ettevõtte külastatavust oluliselt tõsta. Nii hea reklaami eest ei suudaks väikeettevõtja maksta," toob ta näite.

Võimalus, et jaemüüjad ja restoraniomanikud võivad veebipõhiseid reitingusüsteeme enda kasuks manipuleerida on tema sõnul selle valdkonna põhiline mure. Siiski on nii tarbijad kui ka veebilehed muutunud kriitilisemaks tõelise- ja võltsinfo eristamisel. "Sotsiaalmeedia on avaliku arvamuse kujundamisel võtnud täiesti uued mõõtmed. Üle saja miljoni kasutajaga Twitter on andnud kõigile võimaluse end kuuldavaks teha, olgu siis uudiseid või mõtteid edastades, ideid jagades või proteste organiseerides," kirjeldab Westrook värskele uuringule toetudes olulisi muutusi ostueelistuste kujundamsiel.

Ka turundajad on mõistmas, et kõige kasulikum viis tagasiside saamiseks on enda brändi kohta käiva vestluse jälgimine ning tarbijaga dialoogi astumine. Samal ajal on efektiivsed ka reklaamid sotsiaalmeedias, sest neid on võimalik individuaalselt suunata .
"Aina väiksemaks muutuvas maailmas, kus tarbijad pöörduvad ideede ja arvamuste arutamiseks sotsiaalmeedi poole ning otsivad internetifoorumitest ostuotsuse tegemiseks vajalikku infot, kasvab tarbijate mõju nii üksteisele kui brändidele aina suuremaks," toob Westbrook välja ühe olulisema lähiaastate trendi klientide ostukäitumises . 

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Þemaitijos Pienas otsib VÕTMEKLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

30. november 2017

Teabevara