Anti Orav: näoga toit areneb!

Põltsamaa Felixi juht Anti Orav ütles täna jaekettide ja tootjate seminaril, et paljuski vastutavad tootjad selle eest, et nende kaup ikka jaekettidesse jõuaks. Toidukaupade tootjatel peab olema nägu.

"Me saame Eestis ringi sõites ju minna ja konkreetselt vaadata, kuidas see tootmine käib, kas hoov on puhas jne. Mina usun, et näoga toit areneb. Orgaaniline? No esialgu jutuks hea küll, aga inimeste tegudes ei väljendu sageli see, mida nad arvavad eelistavat" arvas Orav. 

Vahel tekivad tootjatel uute toodete puhul ka suletud ringid, millest nagu väljapääsu ei olegi. "Esitad jaeketile uue toote pakkumise ja ootad 1,5 kuni 3 kuud. Mõnel juhul ka pool aastat. Meediakampaania tegemiseks vajaliku katte saamine võtab aega, mõnedes kettides võib toode selleks ajaks juba sortimentidest välja kukkuda, kuna ei liigu poest piisavalt välja, sest reklaami toetust pole olnud, " kirjeldas Orav tootjate argipäeva.

Orav soovitas oma kogemusest, et uue tootega turule tulekuks on vaja alustada pakkumiste tegemist jaekettidele 6 kuud ette. Samas arvas ta, et Eesti turul end tõestanud tegijate tooteid tasub kiiresti, vahel ka erakorraliselt, keti sortimenti lülitada. "Mida rutem saavutatakse üleriiklik katvus, seda kiiremini saab turunduskampaania käivitada - seda kiiremini hakkavad tooted poest välja liikuma," pakub Orav teistsugust mõtteviisi.

Ühe võimaliku lahendusena parema koostöö saavutamiseks soovitab Orav kaaluda turuülesele, ühtsele tooteandmebaasile (nt Sinfos) üleminekut. "See kiirendaks toote turule jõudmist kuni 1 kuu võrra ning vähendaks toote administreerimisega seotud kulusid tarneahelas," pakkus Orav.

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Teabevara