Müügiprofessor: valitakse vabadus!

Äripäeva müügiveebi Best Sales korraldatud koolitusel ütles Aalto ülikooli müügiprofessor Petri Parvinen, et uue aja inimene ei taha omada asju, pigem valitakse vabadus. Müük on tema sõnul pigem kunst. Prof Parvinen esines eile Eestis kolmesajale müügiinimesele.

"Inimlikku faktorit ei ole võimalik viia digitaalsesse maailma," tõdes Parvinen. Ta tõi näiteks, et käepigistust ja silma vaatamist ei asenda miski digitaalne. Üks asi, mis tema sõnul tohutult väsitab, on müügikõned, ilma, et müüjatel oleks selget ettekujutust kellele nad helistavad. "Nad isegi ei tunne toodet, mida pakuvad. See on tekitanud küllastatuse." Otsemüük on tema sõnul edukas ainult siis, kui see on täpselt suunatud. "See on terve kunst," rõhutas ta oma ettekandes.

Parvinen tõi näite, et Türgis müüakse meile tõesti nii, nagu see oleks üks ja viimane kord. "Tõesti, nad teavad, et sa ei tule kunagi tema juurde tagasi. Meie müügijuhtidel on vaja mõelda, kuidas korraldada müük nii, et klient tuleb tagasi," püstitas Parvinen olulise ülesande.Tema sõnul on suurtes müügiorganisatsioonides palju erinevaid funktsioone ja on oluline, et kõik töötajad teaksid, kuidas rahavood tekivad. "Kust tuleb käive? Milline on tulude/kulude suhe? Seda peab iga müügiinimene teadma." 

Ühe uue trendina tõi Parvinen välja, et inimeste eesmärk ei ole enam omada asju. "Pigem eelistatakse üürida suvilaid, jahte, ka elamispinda ja tööjõudu. 20 aasta pärast on vabadus kõige olulisem, sest vabadus on paindlikkus. Vara, mida saaks rahaks teha ei ole enam oluline," tutvustas ta värskete uuringute tulemusi. Samuti on oluliselt muutunud suhtumine tööreisidesse, investeeringutesse, kodutöö võimalusse. See kõik muudab nii müügitööd kui müügitöötajat. "Näiteks kassiir kaubandusettevõttes saab reedel teha kodus telefonimüüki. Nad ei pea olema 5 päeva nädalas kassiirid," tõi Parvinen välja pigem vaheldust pakkuva töö väärtuse. "Mõned uuringud väidavad, et kui teha viis tundi ühte asja on efekt suurem kui kaheksa tundi sama tööd tehes. Kahel erineval tööl näiteks 5+5 tundi olete produktiivsemad, kui 8 tundi ühte tööd tehes või teil jääb aega üle ka enda jaoks," pakkus Parvinen välja uut moodi lähenemise. "Minu töönädal on 90 tundi pikk," ütles Parvinen. Tema hinnangul on müügitöös samuti tähtis võimalus müüa, mitte tundide lugemine.

Kuidas luua digitaalses müügis usaldus ja suunata klient kiiremini otsustama ning millised on prof Parvineni arvates peamised uued trendid müügis, saab peagi lugeda Best Salesi veebist. Samuti avaldame prof Parvineni vastused osalejate küsimustele.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara