Ettevõtted leiavad üha enam väljundeid välisturgudel

Selleks, et oma toodetega välisturgudele pääseda, on oluline koguda piisavalt informatsiooni huvipakkuva turu kohta, määratleda täpne sihtgrupp ning teha toodetele korralikult läbimõeldud tutvustus.

ASi Suwem ekspordi juht Annika Kõiv julgustab ettevõtteid siseturust väljapoole julgemalt vaatama.

"Siiski soovitan ma alustuseks läbi analüüsida lähiturud, sest lähiturud annavad üldjuhul kõige suurema tulu," kinnitab ta. "Mida kaugemale ettevõtja turgudel läheb, seda raskem on sama kasumlikkust säilitada." Kõiv lisab, et kindlasti avaldavad oma mõju ka kaugemate turgude kultuurilised erisused, millele lihtsalt tuleb väga suurt tähelepanu pöörata, et äri oleks usaldusväärne ja pikaajaline. "Seadke endile eesmärgid ja asuge tegutsema," soovitab ta.

AS Toftan turundus- ja müügijuht Merli Randoja sõnul ekspordib Toftan enam kui 20 riiki üle maailma, keskendudes eelkõige turgudele, kus on saematerjali nõudlus.

"Oma tooteid tuleb turustada turgudele, kus on nõudlus ja vajadus toodetele, mida ettevõte toodab või on võimeline tootma," leiab ta. "Tänasel internetiajastul on informatsiooni kogumine erinevate turgude kohta võimalik ka internetis otsimise, sotsiaalvõrgustiku, erinevate andmebaaside kaudu, kuid kindlasti on parim viis siiski potentsiaalset turgu leida läbi isiklike kontaktide ja uute kontaktide loomise kaudu." Randoja lisab, et olemasolevate klientide käest tasub samuti informatsiooni koguda. "Ka konkurentide tegemistel tuleb silm peal hoida, mis suunas ja kuhu liiguvad," on ta veendunud. "Lai kontaktvõrgustik loob eeldused leida uusi potentsiaalseid kliente olemasolevatelt ja uutelt turgudelt."

Randoja märgib, et tihti vaatavad ettevõtted ainult lähiturge, kus tuntakse ennast mugavamalt, kuid vaja on vaadata laiemalt ja kaugemale.

Saksa-Balti Kaubanduskoja Eesti büroo juhataja Anneli Piirat ütleb, et enne välisturule minekut on ülioluline põhjalik eeltöö sihtriigi kohta. "Kindlasti on vaja koguda  infot  vastava riigi majanduse, turumahu, konkreetse valdkonna arengute kui ka konkurentsi kohta," kinnitab ta. "Samuti tuleks välja selgitada, kas konkreetse toote müügiks sihtriigis on vaja erilube või sertifikaate ning kas toote müügiga kaasneb maksuriske." Tema sõnul tuleb kasuks ka sihtriigi ärikultuuri ja -tavade tundma õppimine, sest tundes kohaliku kultuuri eripärasid, on lihtsam sõlmida ka ärikontakte.

Piirati sõnul on rõõmustav see, et Eesti ettevõtted on üha aktiivsemalt hakanud otsima võimalusi välisturgudele minekuks ja järjest enam soovitakse leida koostööpartnereid piiri tagant. "Nii on eesti ettevõtjate päringute arv Saksa-Balti Kaubanduskojas kasvanud alates 2008. aastast pea kaks korda," kinnitab ta. "Aktiivsust kinnitavad ka statistikaameti andmed." Piirat lisab, et Eesti eksport Saksamaale on alates Eesti ühinemisest Euroopa Liiduga pea kahekordistunud, kuid vaatamata sellele on vähemalt Saksamaa suunal Eesti ekspordile veel küllalt arenguruumi.  

"Lisaks eelmainitud turuülevaatele on vajalik täpselt määratleda oma sihtgrupp," ütleb Piirat. "Potentsiaalsete klientide ja koostööpartnerite otsingul tuleb kindlasti välja selgitada äripartneri kontaktisik ja tema kontaktandmed." Piirat märgib, et meilidele ja kirjadele, mis saadetakse üldaadressidele, ei pöörata pahatihti mingit tähelepanu, rääkimata vastamisest. "Kuna enamus eksporditurud on tunduvalt suuremad kui seda on meie kohalik turg, tähendab see väga suure hulga andmete läbitöötamist, seetõttu ongi oluline piiritleda võimalikult täpselt oma koostööpartnerid," selgitab ta. "Sageli on Eesti ettevõtetele sobilikeks koostööpartneriteks pigem väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted kui suured kontsernid."

Saksamaa suunal saab tema sõnul potentsiaalsete koostööpartnerite otsingul abiks olla Saksa-Balti Kaubanduskoda.

Anneli Piirat kinnitab, et väga oluline on oma ettevõtte ja toote korralik tutvustus. "Ettevõtte ja toote info peab olema kiiresti leitav ning ideaalis võiks see olla sihtriigi keeles või vähemalt inglise keeles," soovitab ta. "Korralik ja informatiivne inglisekeelne koduleht äratab usaldust ja näitab, et ettevõttel on tõsine soov välisturgudel tegutseda."

Ettevõtte usaldusväärsust tõstavad tema sõnul ka referentsid, eriti kui on võimalik nimetada koostööd mõne välispartneriga. "Kindlasti ei tohi unustada kvaliteedisertifikaate, mis samuti lisavad kindlust ettevõtte tõsiseltvõetavuse kohta," märgib ta.

Piirat jutustab, et kontaktide loomisel mõjub vähemalt Saksamaal hästi, kui esimesele kohtumisele potentsiaalse äripartneriga tuleb firmajuht. "Enne kohtumist tasuks alati üle täpsustada, mis keeles kohtumine toimub," ütleb ta. "Saksamaa koha pealt peab ütlema, et  suure eelise annab saksa keele oskus."

Hea ülevaate  turust ja konkurentidest annavad Piirati sõnul rahvusvahelised erialamessid. "Messe külastades ja neil osaledes on võimalik leida koostööpartnereid kogu maailmast," tõdeb ta. "Saksa-Balti Kaubanduskoda esindab Eestis kuut suurt Saksa messikeskust ning abistab ja nõustab ettevõtteid seoses messil osalemisega.  Samuti on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus määranud kindlaks messid, kus osaletakse ühisstendiga."

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

EasySnap otsib Skandinaavia suuna MÜÜGIJUHTI

Easysnap Co-Packing Northern Europe OÜ

17. detsember 2017

Teabevara