Eesti noored võistlesid Cannes'i maailma suurimal loovusfestivalil

Cannes'is eelmisel nädalal avatud maailma suurimal loovusfestivalil esindasid noortekonkursi Young Lions Print kategoorias Eestit kaks noort Kuldmuna võitjat.

Juba kuuekümnendat korda saavad Cannes´is kokku maailma turunduse, reklaami, kommunikatsioni, disaini ja infotehnoloogia tipud. Sel aastal on kohal 12 000 esindajat enam kui 90 riigist. Tänu selle aasta aprillis toimunud Eesti Reklaamiagentuuride Liidu loovkonkursi „Kuldmuna“ noortekategooria võidule ja Suure Pesamuna auhinnale, said Piia Tammelo ja Liis Todesk võimaluse sõita Cannes'i osalema Cannes Lionsi noortekonkursil print kategoorias – Young Lions Print.

"Saime võimaluse esindada nii ennast, Tartu Kõrgemat Kunstikooli kui minu firmat LooLoo, mis on värskelt Tartu Loomemajanduskeskuse ettevõtete nimekirjas," on Piial põhjust uhkust tunda.
Nii nagu Eesti Kuldmuna noorte kategoorias, on ka Young Lions'il vanusepiir – osalejad peavad olema 28 aastased või nooremad, tiim peab koosnema copywriterist ja AD'st (art director) ja aega ülesande saamisest kuni valmis töö esitamiseni on vaid loetud tunnid. "Kuldmunal oli see 48h, Cannes Lions'il vaid 24h. Meie leppisime oma võistkonnas  kokku, et mina olen copy ja Liis AD. Sellise koosseisuga oleme töötanud juba eelmisel aastal V24.ee konkursi kahes voorus ja nüüd siis jälle," kommenteeris Piia võistluse korraldust.

Peale print kategooria toimub Young Lions veel cyber, media, design, film, marketers kategooriates. "Osavõtjad on enamasti oma maal midagi võitnud ja pälvinud sellega võimaluse Lions'i konkursist osa võtta. Meie kategoorias võistlesid 43 riigi meeskonnad. Ülesande briifi saime kätte laupäeval õhtul. Seejärel oli 1 öö aega mõtiskleda ja plaani pidada ning hommikul sai asuda ideid teostama festivalil spetsiaalselt ettenähtud alas, kus igale riigile oli eraldatud oma kuubik iMac'i, digilaua ja printeriühendusega. Kasutada oli Getty Images'i fotopank, kus on üle 9 miljoni pildi ja Adobe tarkvara. Ühtegi muud fotot (kasvõi isetehtud), skänni jms kasutada ei tohtinud. Samuti oli keelatud kasutada oma läpakaid või muud tehnikat," kirjeldas Piia võistluse reegleid.
Briif nägi ette, et võistlejad pidid looma „2-page-spread'i“ (2xA4, keskelt kokku volditud) ajalehe-ajakirja reklaami, mis suunaks vähihaigeid ja vähihaigete omakseid Macmillan Cancer Support kodulehele, kust saab palju infot haiguse ja ravimite kohta ning tuge foorumites suheldes. Eesmärk oli teavitada leheküljest inglise keelt kõnelevaid inimesi kogu maailmast – seni on Macmillan olnud UK haardega heategevusorganisatsioon. Ette oli antud ka Macmillani väga põhjalik brändijuhend.

Võistluse võitis Mehhiko tiim. Kuigi võitu Eestisse ei tulnud on meie noored võistlejad väljakutsega igati rahul: "Meie saime pidulikult 4. kuni 43. koha. Ülejäänud noorte kategoorias eestlased seekord ei osalenud."

Festivali ennast said noored loovhinged põhjalikumalt vaadata alles esmaspäeval, 17.juunil. "Minul oli võimalus kuulata Adobe'i seminari turundusteemadel ning Yahoo seminari, kus teistele lisaks osales vestluses ka Jack Black. Lisaks oli festivalialal üleval mitu näitust – kaasaarvatud festivalil võistlevatest töödest. Selleks ajaks kui meie lahkuma pidime, ei olnud veel noortekonkursi töid näitusena üles pandud ja konkurentide töödega ei ole ma ka veel ise tutvunud," kommenteeris Piia. Korraldajate andmetel pannakse need veebigaleriise http://www.canneslions.com/work/2013/young_lions/index.cfm?entry_type=107 üles 20. juunil. 
"Kahjuks tulime juba teisipäeval tagasi, kuigi järjest põnevamaks programm tõotas minna. Ehk järgmine kord saab juba pikemalt ja põhjalikumalt kogu festivaliga tutvuda," on Piia lootusrikas.  

Cannes'is on kohal ka Äripäeva teemaveebi Best Marketing Eesti juht ja toimetaja Silja Oja.
 

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara