Telefonimüüjad, õppige natukegi näitlema!

Ilmselt on selline situatsioon paljudele lugejatele tuttav: keset tööpäeva heliseb mobiil ning teisel pool toru tutvustab end müügimees või -naine, pakkudes kas soodsat või muidu miskipärast väga head kaupa/teenust, kirjeldab Äripäeva toimetaja Indrek Kald.

Minuga juhtub seda kord kuus, mõnikord sagedaminigi. Viimati paari päeva eest, mil üks väidetavalt äsja Eesti turule sisenenud välismaa ettevõte pakkus… hmm, vist mingit koolikaupa.

Kuigi tean juba telefonimüüja tutvustamise järel, et seda toodet või teenust ma ei vaja või vähemalt mobiili vahendusel ei osta, kuulan viisakusest nende pakkumise ära. Ja pea sajaprotsendiliselt hakkab müügimees või -naine mulle paberilt või arvutiekraanilt maha lugema eelnevalt väljatöötatud müügiteksti. Maha lugema! Ja see häirib mind alati.

Selle asemel, et jätta sundimatu vestluse mulje, kus ta tutvustab mulle oma teenust või toodet, ning mina esitan täpsustavaid küsimusi, pean ma kuulama etteloetavat teksti. Veidi utreeritult (aga tulevikus ilmselt enam mitte) – selleks pole ju vaja inimesi palgal hoida, piisab eestikeelset kõnet esitada suutvast arvutiprogrammist, mis palub mul esitluse lõppedes näiteks vajutada tärn või trellid, et teha ost või pakkumisest loobuda.

Kas neid müügitöötajaid tõesti ei koolitata, et proovige teksti maha lugemise asemel seda pigem oma sõnadega ümber jutustada? Või lugege siis vähemalt sellise hääle ja kiirusega, et teine pool ei saaks aru mahalugemisest. Kiire teksti esitamine püüdlikult entusiastliku häälega, lause lõppe n-ö üles jättes, on ju ilmselge märk, et müüja vaid loeb oma kauba tutvustust.

Võib-olla olen mina ajakirjanikuna tundlikuma nn keelekõrvaga ning reklaamide suhtes pigem samuti tõrjuvam ning tavainimesed ei näe sellist müüki nii kriitilise pilguga. Aga pärast esimest mahaloetud müügikõne äratundmist hakkad järgmine kord jälle sama ootama ega pea kahjuks pettuma – seda tööd tehaksegi Eestis vist ainult niimoodi.

Kuigi usun, et müügimehi ja -naisi ikka valitakse ka ametisse ning samuti neid koolitatakse, tasub otsustajatel nii valikusse kui koolitusse tähelepanelikumalt suhtuda. Müügitöötaja palkamisel võiks eelduseks olla mõningane näitlejameisterlikkus või siis sellega kaasas käia vähemalt kerge näitlejakoolitus.

Mine tea, võib-olla siis kunagi tõesti ostan ka esimese toote või teenuse, mis müüakse mulle maha telefoni teel. Koosolekult tulles või allikaga kohtumisele minnes.

Osale arutelus

  • Indrek Kald

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara