Higivalamine tootlikkust ei suurenda

Tootlikkuse suurendamiseks ei tule mitte panna inimesi kiiremini tööle või neist rohkem higi välja pressida, vaid toota midagi väärtuslikumat ehk midagi sellist, mille eest ostja on nõus rohkem maksma, kirjutab analüütik Maris Lauri.

Tootlikkuse tõstmiseks tuleb toota kalleimaid kaupu. Kallim kaup on üldjuhul väärtuslikum kaup. Tõsi, väärtus sisaldab ka selliseid asju, mida nii mõnigi väärtuseks ei pea: kaubamärki või made in kvaliteedikinnitust. Soomes õmmeldud T-särk võib olla väärtuslikum kui Eestis õmmeldud T-särk, sest ostja väärtustab – võib-olla põhjendatult, võib-olla põhjendamatult –, Soomes toodetud kaupa kõrgemalt.

Väärtuse osas on oluline ka see, kus väärtus tekib. Kui T-särk õmmeldakse kokku ja müüakse kohalikus Eesti ettevõttes, siis saab ettevõte suurema osa väärtusest endale ehk väärtus jääb Eestisse. Kui Eesti ettevõte õmbleb Soome ettevõttele, siis saab suurema väärtuse endale Soome ettevõte.

Eesti tööstuses peaks automatiseerituse ja mehaniseerituse tase oluliselt tõusma, et saaks vähestele töötajatele maksta kõrget palka ning toota oluliselt väärtuslikumaid kaupu. See tähendaks ühteaegu nii tootlikkuse kui ka efektiivsuse kasvu. Hinnatõus ei ole väärtuse tõus, kuid väärtuse tõus on üldjuhul hinnatõus.

Maris Lauri esineb 19. 09 Müügijuhtimise aastakonverentsil ja teeb 20.09 konverentsi raames Meistriklassi. Vaadake programmi SIIT

Osale arutelus

  • Maris Lauri

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Teabevara