Müügiaastal 2014 seljata ebakindlus varuplaaniga

Kuigi müügimasu on möödanik, ei ole müügiorganisatsioonides aastatetagune optimism taastunud. Müügiplaanide seadmisel võib siiski liigne konservatiivsus olla veelgi ohtlikum kärpides oluliselt ettevõtte arenguvõimalusi.

Äripäeva müügiveeb Best Sales küsis turuanalüütik Maris Laurilt ja Baltika turundusdirektorilt Kati Kusminilt hinnangut aasta 2014 müügivõimaluste kohta. Põhjalikult tuleb sel teemal juttu Müügijuhtimise aastakonverentsil 19. septembril.

2014. aastaks tee mitu plaani.

Makroanalüütiku Maris Lauri sõnul tuleb igasuguste plaanide tegemisel arvestada, et eelmistele kümnenditele omaste kasvunumbrite aeg on möödas. "Majandusarengud on kogu maailmas oluliselt ebakindlamad ja jõukamates riikides jäävad kasvunumbrid väga tagasihoidlikuks. Üpris tõenäolised on tugevad kõikumised - üks aasta on väga hea, teine väga halb," soovitab Lauri.
Tema hinnangul tuleb aastaks 2014 teha mitu plaani, mis arvestaksid erinevate kasvuvõimaluste ja riskidega. "Näiteks, kui inimesed kulutavadki pidevalt 3% eelmisest aastast enam, kui nad kulutavad 5% enam või hoiavad kulusid eelmise aasta tasemel. Võib-olla ei tasu iga võimaluse või riski - näiteks kiire hinnatõus või euro ootamatu odavnemine - kohta kohe eraldi plaani teha, kuid võiks vähemalt läbi mõelda, kas need riskid, millest räägitakse, mõjutavad ettevõtte tegevust, mismoodi nad seda võivad teha ning kui need riskid hakkavad realiseeruma, siis mida teha," soovitab Lauri.
Baltika müügi- ja turundusdirektor Kati Kusmin on aastale 2014 mõeldes üldjoontes sama meelt. "Eelkõige annaks soovituse olla planeerimisel paindlik ning kasutada pigem rulluvat müügiprognoosi, et olla võimeline kiirelt reageerima muutustele. Meie lähiturgudel - Skandinaavias ja ka Venemaal on valitsemas pigem negatiivsed meeleolud ning Eesti majanduse avatus muudab meid nende mõjude suhtes tundlikuks," arvab ta. Kusmin peab tähtsaks pidevalt jälgida oma ettevõtte jaoks olulisi märke majanduse muutumisest. "Eriti puudutab see eksportijaid - sisekaubandusele orienteeritud ettevõtetel on natuke rohkem reageerimisaega ning nemad võivad aasta alguses ehk veel soodsat majanduskliimat nautida."

Liigne uljus ja tagasihoidlikkus liiast.

Loomulikult tuleb  plaanidel ka regulaarselt silma peal hoida. "Ei tasu olla liialt uljas, kuid liigne tagasihoidliku pole ka asjakohane," võtab Lauri oma soovituse aastaks 2014 kokku. Pikemas perspektiivis tasuks tema hinnangul kindlasti kaaluda võimalust investeerida uutesse tehnoloogiatesse ja toodetesse - inimesi ja töökäsi jääb Eestis vähemaks ja nad lähevad üksnes kallimaks.
Kusmin rõhutab, et on plaanide tegemisel alati oluline hinnata ära müügieesmärkide täitmiseks vajalik inimressurss ning hoolitseda, et see oleks ettevõttel olemas. "Jätkuvalt on Eestis pigem puudus headest teenindajatest ja müügiinimestest. Selles valguses tasuks kaaluda alternatiivsete kanalite kasutuselevõttu - e-müük, iseteeninduskassad jmt," soovitab ta.
Kusmini hinnangul sõltub võimalik müügiedu teenuse, toodete, kollektsioonide kvaliteedist. "Kui sul on hea pakkumine, võid ka vähekasvaval turul häid tulemusi saavutada, kasvõi konkurentide arvelt. Seda meie planeerime."

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara