Tasub teada: kuidas lähiaastail müüa?

Euromonitor International toob välja tarbimistrendid järgmiseks viieks aastaks.

Raha eest tahetakse rohkem
Suurem osa ülemaailmsetest vastajatest (59%) nõustus, et neile meeldib otsida välja allahindlusi. Eriliselt kõrge oli protsent naiste hulgas (64%) ning USA ja UK tarbijate juures (76% mõlemal). Ebakindlad majanduslikud väljavaated kominatsioonis kõrge töötusetuse protsendi- ja tõusvate toidu- ja tarbekaupade hindadega tähendavad, et tarbijad on sel perioodil ettevaatlikud ja keskenduvad sellele, et oma raha eest võimalikult palju saada.
Võlgu tarbimine pigem väheneb
Moes on võimaluste piires elamine, krediiti kiputakse kasutama vaid suuremate ja konkreetsete ostude puhul.
Soovitustel järjest suurem mõju
Uuel ettevaatlikkuse ja kaalutletud ostmise ajastul ei võta tarbijad enam reklaami ja müüki täie tõe pähe. Inimesed võtavad ette isiklikke uurimusi ning annavad oma arvamusest teada, võttes seega aktiivsema rolli tootearenduses ja -esitluses.
Uus oluline sihtgrupp on üle 50 aastased
Tarbija on tervislike eluviiside- ja toitumise kohalt paremini haritud ning teevad profülaktilist tööd oma hea tervise hoidmise nimel. Meditsiini areng tähendab, et keskmine hea tervise iga on jätkuval tõusuteel, kuna inimesed elavad paljude krooniliste haigustega järjest kauem. Uuringud näitavad, et "üleviiekümnesed" ei pea ennast vanaks ning paljud soovivad õppida ja töötada nii kaua kui võimalik. Digitaaltehnoloogia on eapiiride hägustamisel mänginud olulist rolli. Inimesed kõikidest vanustest suhtlevad vabalt läbi blogide, foorumite ja sotsiaalmeedia ning on seega kontaktis sama kultuuri ja viidetega.
Ostuotsuseid mõjutab sotsiaalne vastutus
Tarbijad on head tegevate brändide toetamisel häälekamad kui kunagi varem ja paljud on nõus maksma rohkem toodete eest, mille tootmisprotsess on eetilisem, jätkusuutlikum, või millega tuleb kaasa lubadus heategevuslikuks annetuseks.
Hinnas on naturaalne
Rohkem kui pool vastanutest (52%) olid nõus maksma rohkem toote eest, mis on märgistatud, kui "naturaalne", samas kui 48% maksaksid lisa "orgaaniliste" toodete eest.

Euromonitor International Baltikumi regiooni analüütik Roberta Kniuipyte teeb 19.-20.09 Müügijuhtimise aastakonverentsil põhjaliku ettekande ja meistriklassi tarbijate muutunud ootustest ja tulevikutrendidest erinevates majandussektorites. 

 

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara