Kliendivastuvõtu „ämbrid“

Sündmusekorraldaja Aivar Kuuse sõnul määrab sündmuse kvaliteedi see, kui kiiresti korraldajad suudavad tekkivatele olukordadele reageerida.

Eelmisel nädal toimunud bussiseminaril "Kuidas korraldada eristuv sündmus?" rääkis Kuusk lugusid eriti äärmuslikest olukordadest.

Ühel Kuuse poolt korraldatud klientide vastuvõtul juhtus korraga kolm kõige ebatõenäolisemat asja. Ühel hetkel peo käigus hakkas ruumis temperatuur tõusma. Kui sooja oli juba 27 kraadi, muutus olemine talumatuks. Kuusk helistas ruumi haldajale, kes teatas, et tõesti nii vahel juhtub ja ega suurt midagi teha ei saagi. Küsimuse peale, kas keegi tuleks ja lahendaks olukorra, sai ta vastuseks, et kedagi ei ole saata. Selle peale läks Kuusk keldrisse ja otsis üles punase kraani ning keeras kütte lihtsalt kinni. Hiljem tuli välja, et see oli ka kõrval asuva Meriton hotelli küttesüsteemi „punane kraan“.

Samal vastuvõtul oli esinejaks Tanel Padar ja The Sun. Eelnevas heliproovis oli kõik korras. Padar  otsustas vahetult enne külaliste kogunemist korraks veel mikrofoni proovida ja siis põles helipult läbi. Kuna tegemist oli aastalõpu vastuvõtuga ja terve linn pidutses samal ajal, tundus võimatu loetud minutitega uue helipuldi hankimine.  Täiesti juhuslikult märkas helimees, et saali nurgas on ruumi haldava Linnateatri tehnika, mille hulgas paistis olevat samasugune helipult. „Siit moraal, et asjad juhtuvad ja lahenevad vahel iseenesest,“ märkis Kuusk.

Tol õhtul juhtus veel kolmaski asi. Ühel hetkel peo käigus hakkas tööle tuletõrjesireen. Kuusk helistas jälle maja haldajale, kes pakkus, et ootaks natuke, äkki jääb iseenesest vait. Ei jäänud. Olukord muutus väljakannatamatuks. Kuna abi kusagilt ei paistnud ei jäänud muud üle, kui diskor ronis mööda redelit lae alla ja tõmbas füüsiliselt häirekella küljest juhtmed lahti.

Kuusk soovitas: „Kui sellised asjad juhtuvad, siis jääge rahulikuks. See on kõige olulisem.“ Tema sõnul leidub igale olukorrale lahendus, see tuleb vaid ära oodata. „Sündmuse eel olge ise armsad ja sõbralikud. Närvilisus kandub teenindajatele üle,“ pani Kuusk sündmuste korraldajatele südamele.

Kuusk tõi veel ühe näite kliendiüritusest, kus info puudumine oli pigem kasuks kui kahjuks. „Sündmuse kvaliteedi määrab see, kui kiiresti suudate reageerida,“  tõdes ta ja tõi näiteks loo isiklikust kogemusest. „ Eelinfo oli, et toimub kliendiüritus, aga säästueelarvega ja sooviks oli teha võimalikult väikeste kuludega midagi põnevat. Ei olnud infot, kes osalevad. Mõtlesime välja kalapüügi Vladislav Korþetsiga. Kui aeg kätte jõudis hakkas kohale ilmuma Eesti ärieliit, kõik VIP´id, soliidsed härrad. Oli hirm, et nüüd on teemaga küll täiesti puusse pandud, tundus et stiil ei ole see, mis kohane. Tegelikult läks pidu hommikutundideni välja. Peale kalapüüki rookisid kõik üheskoos kalad puhtaks, Korþets jagas toiduvalmistamiseks korraldusi temale omases stiilis. Kui oleks eelnevalt olnud teada, kes külalised täpselt on, poleks ehk sellist ettevõtmist planeerinud, kuid lõppkokkuvõttes oli valik väga õige.“

„Inimene jääb inimeseks,“ ütles Kuusk kliendivastuvõttudest rääkides ja tõi välja kolm kõige olulisemat tegurit sündmuse õnnestumiseks:

• Ruumis peab olema värske õhk;

• Oluline on õige temperatuur, mitte alla 18 kraadi, kui õhtune vastuvõtt, siis mitte alla 20 kraadi;

• Inimene tahab süüa! Kui sündmus kestab näiteks 6 tundi, siis tuleb arvestada keskmiselt 900 grammi sööki inimese kohta.

Lisaks soovitas Kuusk valida pigem veidi väiksem  ruum. „Tühjas ruumis tekib ebamugavustunne. Alati on väikesel tantsupõrandal rohkem rahvast,“ tõi ta näite. Cateringi valikul soovitas Kuusk minna ja proovida ise eelnevalt toidud ära. „Ei ole paremat otsustajat kui enda kogemus,“ tõdes Kuusk.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Þemaitijos Pienas otsib VÕTMEKLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

30. november 2017

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Teabevara